Publicerat April 26, 201312 yr Hej! Jag har en Hva 1640 3006. Jag kommer att ha den till gris och älg endast, kanske björn om det skulle bli aktuellt att jaga det. Jag kommer inte att skjuta på mer än 100meter. Jag kommer väl mest att sitta på grisåtel på cirka 40meter. Vad rekommenderar ni för kula? Jag är inne på en så tung kula så möjligt! Och jag är ingen handladdare så det måste vara färdig ammunition att köpa..
Publicerat April 26, 201312 yr Hej sako hamerhead 220 grains . Den har ja kört me i många år . Innan ja hamnade i Ladd tresket . Fungerar grymt på älg . Nu blir de nosler acubond 180 för hela slanten . Man måste pröv ngt nytt . Skickat från min GT-S5690
Publicerat April 26, 201312 yr Testa Lapua Mega fabriks. Du kommer inte att bli besviken. Handladdar själv och kör med 13g mega till 3006 och 18,5 till min 9.3. Har skjutit ganska många vilt med den kulan, allt från räv till storgalt och är supernöjd!
Publicerat April 27, 201312 yr Känner några som flitigt använder 220gr Hammerhead och inte tänker sluta.<br />