Publicerat April 26, 201312 yr Funderar på att börja ladda hagel... Behöver man ha exakt den hylsan som det står i laddata?? Har kompisar som säger att man kan använda hyslorna från "skjutbanan"? Alltså då typ hylsorna som används för 7-9 or...Har ju samlat på mig en stor hög med hylsor från gyttorps 1:or i plast..Går de att använda? Använder 12/70 och skjuter mest 1:or/3:or. 36-38 grams.
Publicerat April 26, 201312 yr Hmmm, har jag inte sett den här frågan innan idag, eller har jag pillat i mig för många G&T.... Nej, du måste ha exakt den hylsa, förladdning och hatt som anges i receptet. Utöver krutmängd och laddvikt. Olika hylsor har olika bottenkopp, och det gör en jävla skillnad. Sedan kan du mycket väl ha övningshylsan till US va fan som helst, bara du hittar laddata. /T
Publicerat Maj 7, 201312 yr Jag har laddat en del hagel och även gjutit hagel. Hagelladdning skiljer sig en del från att ladda kula och att byta komponenter i laddningen kan betyda farliga gastryck även om det bara är en hylsa eller en förladdning som byts.