Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Handkikare?

Featured Replies

Publicerat

Detta ämnet är jag inte insatt i så jag hoppas på hjälp från er 

Det är så att när jag ändå planerat att beställa kikarsikte och fästen från USA så tänkte jag att jag kan ju slå på rijält i stället och köpa mig en handkikare av bra kvalitet också.

Så nu sitter jag här och sappar mellan olika märken av Handkikare på Opticzone. Men jag vet ju inget om detta igenteligen, om vad man ska ha m.m så ni får hjälpa till här.

Ska ha den främst när jag smygjagar och vaktjagar klövvilt brukar bli i denna ordning det jagas.

1. Rådjur - Morgon och kväll.

2. Älg - Morgon och Eftermiddag.

3. Räv, skräpfågel m.m (viltvård) - morgon och kväll.

Så vad hade ni nu valt?

Har kollat på följande:

Leupold WR Cascade 8x42 (ska man ha 10x eller 8x?)

Burris Landmark II 8x42 ( 8x eller 10x?)

Bushnell Discoverer 8x42 (finns som 7x, 8x och 10x)

Bushnell Legend 8x42

Nikon Monarch ATB 8x42

Weaver Classic 8x42

Nedan följer några stycken kikare som inte har nått utsatt pris, så om någon vet pris i USA på dom så kan ni få säga det.

Zeiss Conquest 8x40

Zeiss Victory FL 8x42

MVH/Jocke

Publicerat

Rifle!

Funderar du på att köpa utomlands skulle jag rekomendera dig att kolla i Tjeckien, då flera märken tillverkas där. Är just hemmkommen från prag, när jag var där kikade jag runt lite i olika jaktaffärer och priserna är i stort sett jämmförbara med usa till och med billigare i vissa fall. Och betydligt snabbare leveranser. Kan ordna några hemside adresser om du är intresserad.

Mvh

Publicerat
Rifle!

Funderar du på att köpa utomlands skulle jag rekomendera dig att kolla i Tjeckien, då flera märken tillverkas där. Är just hemmkommen från prag, när jag var där kikade jag runt lite i olika jaktaffärer och priserna är i stort sett jämmförbara med usa till och med billigare i vissa fall. Och betydligt snabbare leveranser. Kan ordna några hemside adresser om du är intresserad.

Mvh

Du kan slänga upp lite länkar.

Men saken är den att jag känner en som ska till staterna i Oktober antagligen och då blir det ju lite lättare om han tar allt när han ändå är där, för då beställer man ju det bara till hans hotell så är det ju löst :)

Men släng upp några länkar så kan man ju gämföra :)

MVH/Jocke

Publicerat
Du kan slänga upp lite länkar.

Men saken är den att jag känner en som ska till staterna i Oktober antagligen och då blir det ju lite lättare om han tar allt när han ändå är där, för då beställer man ju det bara till hans hotell så är det ju löst :)

Men släng upp några länkar så kan man ju gämföra :)

MVH/Jocke

Sitter på jobbet nu men jag ordnar det så fort jag kommit hem ;). Ska själv beställa några sikten därifrån. Har inga problem att ordna frakt hem till sverige ifall du skulle vara intresserad, då jag bor ihop med en tjeckiska och hon har familjen kvar där.

Mvh

Publicerat
Sitter på jobbet nu men jag ordnar det så fort jag kommit hem ;). Ska själv beställa några sikten därifrån. Har inga problem att ordna frakt hem till sverige ifall du skulle vara intresserad, då jag bor ihop med en tjeckiska och hon har familjen kvar där.

Mvh

Det lät mycket intresant ifall dom har lite grejjer jag är ute efter redan nu, men kikarsikte vet jag inte ännu. får kolla med regeringen (föräldrarna) om jag kan låna först :P

Men som sagt, skicka gärna över lite länkar så blir ingen gladare än jag :)

MVH/Jocke

Publicerat

Här är kommer några länkar till jakt och fiske/fritidsbutiker i tjeckien priserna är dock ganska dyra eftersom dessa butiker ligger i prag allihop dock billigare än sverige, fanns dåligt med hemsidor på butikerna som ligger utanför stor städerna. Men dom butikerna är ungeför 40-45% billigare än i städerna. Ska be frugan kolla lite mer efter affärer på landet så du får en korrekt prisbild.

Mvh

Här kommer adresserna:

www.hqh-system.cz

www.trapper.cz

www.gekkosport.cz

www.volny.cz

www.vadiumlov.cz

www.guns-trade.cz

www.cadoxfishing.cz

www.stany-spacaky.cz

www.komet-cz.cz

www.supra.cz

www.los-cormoran.cz

www.tomi-korda.cz

www.alfaryba.cz

www.vipa-svo.cz

Publicerat
Här är kommer några länkar till jakt och fiske/fritidsbutiker i tjeckien priserna är dock ganska dyra eftersom dessa butiker ligger i prag allihop dock billigare än sverige, fanns dåligt med hemsidor på butikerna som ligger utanför stor städerna. Men dom butikerna är ungeför 40-45% billigare än i städerna. Ska be frugan kolla lite mer efter affärer på landet så du får en korrekt prisbild.

Mvh

Här kommer adresserna:

www.hqh-system.cz

www.trapper.cz

www.gekkosport.cz

www.volny.cz

www.vadiumlov.cz

www.guns-trade.cz

www.cadoxfishing.cz

www.stany-spacaky.cz

www.komet-cz.cz

www.supra.cz

www.los-cormoran.cz

www.tomi-korda.cz

www.alfaryba.cz

www.vipa-svo.cz

Tackar Tackar!

Lite trisst att man inte fattar språket, och trisst att man inte vet valutan, men man kan väll gå in på forex och kolla i morgon när man är lite piggare än vad man är nu.

MVH/Jocke

Publicerat

Kolla www.bearbasin.com för priser på Zeiss i USA. jag har köpt conquest därifrån och det är prisvärt. Victory är inte värt besväret.

Publicerat
Tackar Tackar!

Lite trisst att man inte fattar språket, och trisst att man inte vet valutan, men man kan väll gå in på forex och kolla i morgon när man är lite piggare än vad man är nu.

MVH/Jocke

1svensk krona är ca 3,5 tjekiska men som jag sa är priserna på dessa sidor ganska missvisande då det ligger i storstäder där det är mycket turister så dom plockar ut mycket högre priser än på landet.

Mvh

Publicerat
Kolla www.bearbasin.com för priser på Zeiss i USA. jag har köpt conquest därifrån och det är prisvärt. Victory är inte värt besväret.

Tackar tackar. Japp det värkar prisvärt, men jag la märke till 1grej och det var att Leupold var dyrare från dom än vad det var från Theopticzone typ någon hundring. Men det står ju inga priser på Zeiss på Theopticzones hemsida så därför går det ju inte gämföra just Zeiss sikterna. Kanske någon vet vad Zeiss Conquest 3-9x40 kostar på Theopticzone?

1svensk krona är ca 3,5 tjekiska men som jag sa är priserna på dessa sidor ganska missvisande då det ligger i storstäder där det är mycket turister så dom plockar ut mycket högre priser än på landet.

Mvh

Okej, har du några länkar från affärer från landet då?

Vad heter kikarsikte på tjeckiska? så man vet hur man ska ta och lottsa sig i menyerna.

MVH/Jocke

Publicerat

Har satt frugan på att plocka fram lite addreser ;). Brukar på dom flesta sidorna ligga under optica. Blandannat är mepota och swarovski är riktigt prisvärt.

Publicerat
Har satt frugan på att plocka fram lite addreser ;). Brukar på dom flesta sidorna ligga under optica. Blandannat är mepota och swarovski är riktigt prisvärt.

Okej, jag tackar för angagemanget!

MVH/Jocke

Publicerat
Tackar tackar. Japp det värkar prisvärt, men jag la märke till 1grej och det var att Leupold var dyrare från dom än vad det var från Theopticzone typ någon hundring. Men det står ju inga priser på Zeiss på Theopticzones hemsida så därför går det ju inte gämföra just Zeiss sikterna. Kanske någon vet vad Zeiss Conquest 3-9x40 kostar på Theopticzone?

Okej, har du några länkar från affärer från landet då?

Vad heter kikarsikte på tjeckiska? så man vet hur man ska ta och lottsa sig i menyerna.

MVH/Jocke

Hej,

3-9*40 vill theopticzone ha 399$ för, sedan tillkommer frakt samt eventuellt tull och moms.

mvh

Dard

Publicerat

Kolla in en avståndsmätare,det är ju som en handkikare

tex: http://www.leupold.com/products/rx/main.html

Har en själv och är glatt överraskad