Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

kkc kolv och liggande skytte.

Featured Replies

Publicerat

Då de va för bökit med billigaste möjliga laminatkolv till tikkan så funderar jag på hur kkc kolven står sig. Grs i all ära, den är riktigt trevlig! Men lite stor. Har bestämt för mig kkc:n ska vara en del smidigare.

Men hur är den vid liggande skytte? Det jag bedriver mest. Absolut minst stående skytte. Sittande kommer i andrahand med skjutkäppar.

Så ös på med tycken o tänken. Är en 222:a så ingen skjutmaskin för 500m vallen men trevlig jaktbössa som gör sig väl på skjutbanan för en hel del träning.

Publicerat

Jag har beställt en grs för den känns stadigare, kkc känns mer .... banan, alltså böjlig eller hur jag ska förklara!

för mig var grs given, jag köper för att jaga, för liggande kanske andra kolvar är bättre!

Publicerat

Tyvärr inte provat att skjuta med KKC i liggande eller överhuvudtaget, men nog borde det finnas någon här på forumet som provat? Bara rent spontant för mig (som inte är vän med Harris) så är vinkeln på framstockens undersida ingen höjdare om man har Harris och vill kunna förbelasta någorlunda anständigt.

Publicerat
  • Författare

Grs kolven är trevlig de håller jag med om. Absolut bekväm kolv alla tiders! Dock funderar jag på kkc ändock då den uppfattas som mer slimmad. Motsägelsefullt då lättare kolv som är spinkigare borde arbeta emot skjutegenskaperna ja men detta är främst ett jaktvapen som kommer bäras en del på och vapet i sig är redan tungt nog med sin ganska maffiga egenvikt och utöver det en stalon compact och trijicon 5-20x50 i warne stålfästen.

Ja de är rätt o slätt tungt nog redan nu för denne. Fimpar pipan till 470mm för att iaf kapa längden på den o iaf några gram.

Angående harris stöden så har jag inga problem med dessa men visar det sig nu vara förkasligt så är jag inte främmande för o byta. Förbelastning hit o dit vet både du o jag Rikard att jag är på tok för amatörmässig än för o lägga ner den största vikten på i mitt skytte :) har annat som sätter käppar i hjulen innan de blir huvudproblemet kan jag tänka mig. Dock bra imput som jag ej tänkt på angående kolven!

Publicerat
  • Författare

Dö nyfiken är inte riktigt min grej så tror allt jag ska försöka beställa kolven under kommande vecka eller möjligen den därpå så kolven kommer lagom till skattepengarna kommer :)

Publicerat

Kan nog vara vettigt med avseende på vikten då GRS:en är i biffigaste laget. Tycker det är rätt stor skillnad jämfört med HS Precision-stocken. Inget man vill trava runt med några längre sträckor utan cykelkärra ;)

Publicerat
  • Författare

Kan tänka mig viktskillnaden känns mellan dom två! Grs:en väger väl 0,3kg mer än kkc kolven om man ser mot varmintmodellen då. Kan minnas felm men visst är de som du säger en del vikt i den. Jag med min nätta längd o kanske inte världens mest vältränade kropp behöver inget monster o kånka runt på :D

Blir roligt o se skillnaden mot odämpad o org kolv vs dämpad o kkc kolven. Får hoppas de känns bekvämt o bra!

Publicerat

Har skjutit en del med KKC, då jag hade en monterad på Blasern. Att den skulle vara "banan" eller böjlig som Ozzian beskrev kan jag inte förstå, den är styv och stabil. 

Den funkar för liggande jaktskyttet utan problem, har även skjutit figuskjutning med den kolven monterad. Just jämfört med GRS så är KKC:n given för mig till jaktvapen, men skulle jag bygga en skyttepang och hade dessa två att välja emellan så skulle det bli en GRS.

Publicerat
  • Författare

Tack för informativt inlägg ray ban! Kan tänka mig den som trevlig jaktstock absolut så nu är den bokad ska bli skoj o testa den!

Publicerat

Testade (i en jaktbutik :wink: ) en Tikka T3 med standardpipa i KKC-kolv. Mkt trevlig och det vara nära en beställning. Men det blev en beggad PSE-kolv i stället (Henriks gamla tror jag..). Men jag tror att KKC är en vettig balans mellan jakt och banskytte, precis som min PSE.

/Må

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Blir till o avbeställa kolven. Fick andra dumma ideer för mig istället som jag tror är bättre för pangandet i längden :)

Publicerat
  • Författare

Kanske lägga till att den avbeställs tills ekonomin återhämtat sig ;)

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Vart en ända

post-3905-0-65841100-1370450129_thumb.jp

• 3 months later...
Publicerat

Funderar oxo på en kkc kolv     hur tycker du den känns,    är du nöjd?     o vart beställde du ifrån

Med vänlig hälsning per

Publicerat
  • Författare

Jag är nöjd. Väldigt bekväm kolv. Förvånansvärt lätt är den! Tycker det är en bra jaktstock rätt o slätt o inte jättefel som skyttekolv heller.

Har en browning varmint påväg in med grs kolv som komplement till tikkan med kkc kolven.

Om du har klämt på kolven o gillar den så köp den absolut. Du kommer inte bli missnöjd, MEN räkna med inpassning. Inte mkt men bäddning behövs nog nästan säkert.

Beställde den av lightforce till jobbet då vi är återförsäljare av deras produkter.