Publicerat Maj 1, 201313 yr Hejsan! Jag har en äldre herre i mitt kvarter som har börjat fundera på att göra sig av med sina vapen. Uppriktigt talat så blev jag förvånad att han hade så mycket vapen för jag visste inte ens om att han jagade. Men nu till saken, han ahde några vapen som han ville sälja till mig. Bland annat några hagelgevär som han knappt ville ha något alls för men det som intresserade mig mest var en studsare som han hade. Det var en Laklander tror att modellen hette 375 (är inte säker). Han påstod iallafall att detta var en föregångare till varberger studsarna. Vilket inte låter helt otroligt. Men han påstod också att det hade bara tillverkats 500 exemplar av den modellen. Kan detta stämma? Min sista fundering är då givetvis vad är den värd? Han ville ha 4000 men kunde tänka sig att pruta några hundralappar lät det som. Är det värt det priset och är det ett bra vapen? Tack på förhand /Adam
Publicerat Maj 1, 201313 yr Författare Det borde jag ju ha tänkt på! Det är en 6.5x55 och den var i väldigt fint skick han hade skjutit 62 älgar med den sen den var ny och han hade inte skjutit mer än 50 skott på banan med den. Det var heller inga märken i kolven.
Publicerat Maj 1, 201313 yr Duger för rätt peng men för 4000:- kan du börja hitta enstaka Tikka M55/M65 osv
Publicerat Maj 1, 201313 yr Far har en lakelander i den kalibern, jag har tyvär noll koll på model men den skjuter riktigt bra med allt han stoppat i den. Sent from my iPad using Tapatalk HD
Publicerat Maj 2, 201313 yr Lakelander är helt riktigt föregångare till Varberger/Kongsberg. Kan nog tycka att priset är aningen högt, men det är en ok studsare som brukar skjuta bra! Är det något sikte med? I så fall vad??? Vilket montage?? Är det en bra kikare på kan det ju vara ett klipp.
Publicerat Maj 2, 201313 yr Författare Okej känner att jag har fått lite koll iaf. En okej studsare som oftast skjuter bra Jag ska höra med honom om jag inte skulle kunna få provskjuta med den också och känna hur det känns. Tyvärr så var optiken på bössan inte direkt vad man hade önskat sig. Satt bara en gammal fontaine kikare på den. Montagent har jag dock ingen koll på. Lägger in en bild det så kanske någon kan lista ut om det är något att ha eller inte.