Publicerat Augusti 9, 200619 yr Nån som har deltagit i Ripinventeringen i år? Eller har egna upplevelser att dela med sig av då det gäller föryngringen av ripa i år! Både glada o dåliga nyheter mottages gärna med plats o tid (åtm. län)!
Publicerat Augusti 9, 200619 yr Jofjället, AC, väldigt dåligt med fågel, mycket få kullar, dock stora kullar Kvikkjokk, BD, extremt dåligt med fågel
Publicerat Augusti 10, 200619 yr Författare E det som du sett då du själv varit ut eller har du varit med och inventerat? Lät ju bra med stora kullar men att de e få var ju inget vidare! Har en kompis som var ut o vandra i Jämtlandsfjällen o såg endast 4 vuxna ripor utan kull på en sträcka av 2,5 mil :'( Då är det också en kille som kan o vet vart man ska söka. Låter ju int allt för possitivt men så lär det nog ta ett tag innan stammen repar sig! Bra att ha i minnet då man har bössa med sig! För egen del vill jag ha mkt fågel att öva unghunden på. Premiär för honom i år ;D ;D
Publicerat Augusti 10, 200619 yr Var och vandrade på nipfjället i norra dalarna helgen som var. Och jag såg riktigt bra med fågel 7st kullar på en sträcka på ca 2 mil och jag gick endast efter leden. Tog även några kort på rikullarna som jag kan ladda upp senare. Mvh
Publicerat Augusti 10, 200619 yr Författare Var och vandrade på nipfjället i norra dalarna helgen som var. Och jag såg riktigt bra med fågel 7st kullar på en sträcka på ca 2 mil och jag gick endast efter leden. Tog även några kort på rikullarna som jag kan ladda upp senare.Mvh KUL ;D ;D
Publicerat Augusti 13, 200619 yr Jag var o vandrade från Kvikkjokk in i sartavagge nära miekak i förra veckan. Såg endast 5 ripor på en sträcka av 9.5 mil! Verkar extremt dåligt där....