Publicerat Maj 2, 201312 yr Kontaktmannen ringer vill jag ska komma med hund han har åkt ut på en avlivning trodde han. Ett rådjur har kommit från ett villaområde över vägen upp mot sjukhuset i stan nu haltar hårt på ett bakben plus ett öppet sår verkade vara väldigt dåligt. Men på plats inget rådjur ringer mig kommer ge mig 15 minuter. Anländer ut med hund går på där rådjuret sett sist vid en garagelänga lite röjt sly bakom och lite ungskog med små gångstigar men ingen markering från hunden. Går tillbaks där rådjuret gått över vägen hittar inget. Kan var lite mer in mot stan går i kanten hittar ett slag efter 100 m en klöv som spretar rejäl slagen är ställda rakt in mot sjukhusbyggnaderna på med hund söker sig in mot en stor tegelbyggnad kirurgen. Bromsar in hunden en del folk som tittar konstigt vapen på ryggen hund i lina västar på. Kontaktmannen går in mot ett hörn och ser rådjuret ligga i buskarna. Ser definitivt inte piggt ut. Vad göra börjar med att ringa 11414 har polis på plats efter 5 minuter. Hur ska avlivningen ske kula nej tegelväg bakom funderar på att gå fram och försöka sticka men vet ej om rådjuret är så piggt så det ger sig av känns sådär att kasta sig om halsen på ett rådjur med kniven i högsta hugg om det springer iväg för det börjar bli en del publik i fönsterna runt om. En hagelsmäll känns som det bästa alternativet ok ett bomärke L-B i tegelväggen bakom är ok. Polisen säger kör på det om du känner dig säker lägger smällen lite lågt så så lite hagel som möjligt går in i tegelväggen dialysen ligger bakom. Rådjuret viker ner direkt när smällen ekar mellan väggarna och det dyker upp folk i varje fönster känns det som. Är alltid lite jobbigt att avliva med publik. Skadan på rådjuret är en till två veckor gammalt såret har börjat ruttna luktar inte gott. Vet inte vad som har hänt ingen trafikolycka rapporterade i området sista tiden men känns bra att förkortat ett lidande. Lasse
Publicerat Maj 2, 201312 yr Svår situation!! Hade jag haft möjlighet, hade det varit här hemma, så hade jag kört hem och hämtat dämpad 22lr.. effektivt, tyst och säkert. Bra jobbat oavsett! Mvh!