Publicerat Maj 5, 201313 yr hej jag vet inte om det är rätt kategori jag är innepå men skitsamma jag ska nu bygga ett gömsle främst för kråkjakten men även kanske när sjöfågeln börjar sträcka över marken grejen är att jag hittar ingen ritning är det någon här som har en bra ritning eller mått på ett gömsle tack på förhand mvh månsson
Publicerat Maj 5, 201313 yr Jag bygger mina gömslen av pressning. Fins bågra bilder i min jaktdagbok. De är ca 2hx3lx1, 5b m S.
Publicerat Maj 5, 201313 yr Författare ok jag tänkte bygga en träställning av 2tum ettor och sen klä den med maskerings nät höjden bör väl vara typ 2meter men bredden är jag osäker på för 2man ska ledigt få blats bakom den men man ska ju få plats att bryta hagelbössan och svinga upp igen
Publicerat Maj 5, 201313 yr I detta gömsle har vi varit 3 pers och hund. 2 som skjuter en som lockar/apportera. S.
Publicerat Maj 9, 201313 yr Jag har bestämt mig för att skita i gömslet från o med nu, då jag lärt mig att kråkjakten är extremt vindberoende och att man får riktigt lätta skott om man alltid har vinden i ryggen. Således så hade det krävts minst ett gömsle i varje vindriktning för att vara "garderad" för en bra jakt, och således måste man ändå springa runt och byta när vinden vänder. Jag ska istället lägga energi på bra personligt kamouflage och sen stå i någon buske , och förflyttning efter vinden. Detta är bara min syn på det hela efter en kråkjaktsvår. Självklart är det folk som skjuter massa fågel i gömsle men då är dom förmodligen betydligt bättre hagelskyttar än jag
Publicerat Maj 9, 201313 yr Klokt! Det kan räcka med att hänga ett litet camonät så klarar man sig gott! Behöver inte vara så avancerat. Fördelen med ett nät framför dej är att du kan stå med bössan hyggligt klar och även röra dej något utan att riskera att bli upptäckt. Mvh!