Publicerat Maj 6, 201313 yr Jag är bl a med i ett Jaktlag på 1200 ha. Fin skogsmark med en del hyggen men saknar fält. Bredvid detta finns en annan mark som jag gästjagat på några gånger, samma förutsättningar. Markerna ingår i ett kronskötselområde och man skjuter ca 8-12 kron per år enligt ett pottsystem med avlysning för ca 9000 ha. Granne med dessa två marker i söder finns ett gäng fina pyrschfält där kronen ofta går ut och i synnerhet under brunsten, är totalt runt 40 ha. Jag äger själv 10 ha, sen har jag jakträtt på ytterligare 20 ha men saknar de mest intressanta 10 ha där det finns ett parti som är extra intressant när de vandrar ut. Jag jobbar på att få jakten där med. Eftersom mina fält begränsas till att skjuta kalv under korta perioder så undrar jag om de med enkelhet kan infogas i det ena av de två norra markernas kronområde.Jag har talat med båda jaktledarna och den ena var i synnerhet positiv. Brukar det kosta att registrera mark i ett dylikt område? iPad Tapatalk HD
Publicerat Maj 6, 201313 yr Hör med LST, Östergötland samt Kronskötselomr. om du kan få reg. din mark till omr.
Publicerat Maj 6, 201313 yr Ja det kanske inte är svårare än så... iPad Tapatalk HD Nej, jag tror inte det. Dom har ju koll på allt in jaktlag, ÄSO, kronskötselomr, m. m.