Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Prisskillnad Sverige - USA... Eller finns det någon bra web-shop inom EU?

Featured Replies

Publicerat

Jag plockade ihop det här kittet på Midway´s sida:

styck RCBS Rock Chucker Supreme Master Single Stage Press Kit 
Produkt Nr.: 937051 3 495,00 kr   3 495,00 kr    styck Redding Full Length Sizer Die 30-06 Springfield 
Produkt Nr.: 172029 519,00 kr   519,00 kr    styck RCBS ChargeMaster 1500 Powder Scale Powder Dispenser 
Produkt Nr.: 291931 2 788,00 kr   2 788,00 kr    styck Redding Shellholder #1 (308 Winchester, 30-06 Springfield, 45 ACP) 
Produkt Nr.: 479187 157,00 kr   157,00 kr    styck RCBS Shellholder #3 (308 Winchester, 30-06 Springfield, 45 ACP) 
Produkt Nr.: 326468 133,00 kr   133,00 kr   Delsumma     7 092,00 kr   Leveranssätt Standard frakt privat 
Postpaket     125,00 kr     Beroende på leveranssätt för de beställda varorna kan fraktkostnaden komma att justeras.         Betalningssätt        VISA       Master Card       Postförskott - Private              Summa     7 217,00 kr   Totalsumma (utan moms)     5 773,60 kr   Inklusive moms på: normal (25 %)     1 443,40 kr  

Beställnings- och leveranskommentarer:

7.217:-, inkl. frakt.

Ganska OK, med tanke på innehållet...

Sedan gick jag in på Sinclair, en amerikansk sida:

*Backorder items will not be charged to your account until they ship.

Item Subtotal:  $816.87

$817 = 5,343:-, UTAN frakt.

Vad kan frakten till Sverige kosta?

Åker man på en massa tull och moms så det inte lönar sig att beställa från USA?

Det skiljer ju mindre än 2.000:-.

Kommer den prisskillnaden att ätas upp på vägen till Sverige? 

Kanske det t.o.m. blir DYRARE i slutänden?

Finns det någon bra sida inom EU att beställa från istället, eller blir det lika dyrt?

EDIT: Det skiljer över 3,000:-.

Jag hade inte räknat med Chargemaster Combo, utan bara med dispensern, jag måste ju ha vågen också...

Kan man spara såpass mycket att det lönar sig när det "bara" skiljer 3,000:-?

Bara tull och moms borde ju kosta runt 1,500:-.

Publicerat

Fler finns men dom har inte jag adressen till.

http://www.smartreloader.com/

Publicerat

Tror man ska vara hälsosamt kritisk när man beställer såpass stora prylar från USA. Jag har beställt en hel del grejer från just Sinclair men det har oftast varit ett knippe verktyg eller vid ett tillfälle en Chargemaster Combo (och inget mer). Då blir fraktkostnaden uthärdlig. I fjol beställde jag grejer åt en kille på forumet och Sinclair skickade då i två paket och frakten blev hisnande och åt upp förtjänsten. Så det lönar sig nog att kolla upp detta ordentligt. Det kan dock absolut löna sig att beställa från Sinclair men man tjänar ju inte storkovan precis. Jag skrev en sammanställning på Chargemastern på Robsoft där jag hade med alla kostnader och jag vill minnas att slutsumman blev en dryg tusenlapp billigare än Torsbo. Å andra sidan hade Vapex rea på Chargemaster Combo i slutet på förra sommaren och sålde dem för 3300 - då köpte jag en till mig själv direkt. Det priset går inte att slå ens om man beställer från USA med mindre än att de har nån rea där.

Publicerat
  • Författare

Fler finns men dom har inte jag adressen till.

http://www.smartreloader.com/

Tack.

Den hade jag dock redan hittat.

Verkar vara tunnsått med prylar där, dock. Det mesta verkar slutsålt.

Skulle vara intressant att hitta någon riktigt bra butik inom EU.

Publicerat
  • Författare

Tror man ska vara hälsosamt kritisk när man beställer såpass stora prylar från USA. Jag har beställt en hel del grejer från just Sinclair men det har oftast varit ett knippe verktyg eller vid ett tillfälle en Chargemaster Combo (och inget mer). Då blir fraktkostnaden uthärdlig. I fjol beställde jag grejer åt en kille på forumet och Sinclair skickade då i två paket och frakten blev hisnande och åt upp förtjänsten. Så det lönar sig nog att kolla upp detta ordentligt. Det kan dock absolut löna sig att beställa från Sinclair men man tjänar ju inte storkovan precis. Jag skrev en sammanställning på Chargemastern på Robsoft där jag hade med alla kostnader och jag vill minnas att slutsumman blev en dryg tusenlapp billigare än Torsbo. Å andra sidan hade Vapex rea på Chargemaster Combo i slutet på förra sommaren och sålde dem för 3300 - då köpte jag en till mig själv direkt. Det priset går inte att slå ens om man beställer från USA med mindre än att de har nån rea där.

Jo, det blir ju lätt så att frakt, moms och tull äter upp förtjänsten.

Idealet tror jag nästan skulle vara att beställa själva ladd-kittet med pressen i Sverige, och sedan verktyg, hylshållare, och tillbehören från USA.

Då blir det inte så dyr frakt.

3.300:- var ju rena rånet för Chargemaster Combo. -Svinbilligt!

Kanske man skulle vänta med att beställa den och hålla ögonen öppna efter reapriser framåt sensommaren när säsongen börjar närma sig.

Publicerat

Tack.

Den hade jag dock redan hittat.

Verkar vara tunnsått med prylar där, dock. Det mesta verkar slutsålt.

Skulle vara intressant att hitta någon riktigt bra butik inom EU.

Dom har haft ett betydligt större sortiment av handladdningsgrejor där förut. Varför dom har minskat sortimentet vet jag inte.

Publicerat

Du har ju grauwolf.net också

Publicerat
  • Författare

Du har ju grauwolf.net också

Tack. :)

Kollade dom, men deras priser låg bara ett par hundringar under de svenska.