Publicerat Maj 8, 201313 yr Har precis tagit jägarexamen och är ute efter en hyffsad hagelbock att ha både på banan och i skogen. Var inne hos vapenhandlarn och hittade en fin husqvarna 300 som passade bra och hade väldigt lite repor på den, priset är 6000. Är det någon som har erfarenhet utav denna bössa och vet om den är så "bra" som vapenhandlarn säger att den är Bättre att satsa på annat märke i den prisklassen istället för denna kanske, kom gärna med förslag!
Publicerat Maj 8, 201313 yr Husqvarna 300 (bockar, SvS 300 är sidolås från Sauer) är gjorda av Fair i Italien, italiensk lågprisproduktion mao. Jag rekommenderar dig att undvika dem även om det finns sämre budgetbössor än just dessa. För det priset bör du kunna hitta en bra Miroku/Browning, Beretta, kanske en FN, Winchster/Nikko, SKB.... /T
Publicerat Maj 8, 201313 yr Nej den är inte så bra som handlaren säger. Italiensk budgetbössa med svenskt namn. Det är rent skräp jämfört med en beretta, miroku, browning, japantillverkad winchester osv. För 6000 kan du hitta ett fint ex i något av dessa märken istället.
Publicerat Maj 8, 201313 yr Författare Är dom så dåliga då? Ska bara ha den på jakt o delvis träning på bana. Men då får jag väll leta upp en annan då :/
Publicerat Maj 8, 201313 yr Nä de är inte så dåliga, men för 6000kr är de skitdåliga........ I nästan nyskick skulle jag kunna ge 4000 inte mer
Publicerat Maj 8, 201313 yr Är dom så dåliga då? Ska bara ha den på jakt o delvis träning på bana. Men då får jag väll leta upp en annan då :/ Största nackdelen med att fråga är att man kanske inte får det svar man ville ha...... T
Publicerat Maj 8, 201313 yr Största nackdelen med att fråga är att man kanske inte får det svar man ville ha...... T Det är ju det som är så bra med att fråga innan man handlar.
Publicerat Maj 9, 201313 yr Det är ju det som är så bra med att fråga innan man handlar. Jo, men Hq2 fick nog inte svaret han ville ha. Innan är ju bättre än efteråt. T
Publicerat Maj 9, 201313 yr Hade en sådan, den funkar men du kommer att vilja ha nåt annat om nåt år. Då är 6000:- jäkligt mycket eftersom du inte får tillbaka ens hälften. Satsa på bra beg och titta efter bössorna pmt rådde dig om. Du kommer spara pengar, jag lydde inte så det kostade mig istället /M