Hoppa till innehåll

https://www.Reservdelar24.SE

• Liknande innehåll

• Nilsson
      Av Nilsson
      Måste tyvärr avyttra något vapen i garderoben i syfte att frigöra för en nykomling.

hagelgärvär 1.
      Remington 870 Super Express magnum i gott skick med 26” pipa i kaliber 12/89 vilket innebär den tar alla längder av hagelladdningar på marknaden.
      vapnet är målat rosa med Fosco färg, en färg som går att ta bort för den som vill det
      På hagelgeväret sitter det även en Magpul SGA stock samt ett Magpul MOE framgrepp monterat, original syntet super magnum stock och framgrepp medföljer naturligtvis.
      Förutom 1st mod Choke så medföljer det även en Patternmaster choke som förlänger den effektiva räckvidden på hagelsvärmen avsevärt för den som vill nå ut lite längre vid exempelvis gås och andjakten.
      Vapnet är även utrustad med ett Burris Speedbead mount med Burris fastfire 3 optik.
      Vapnet säljs pluggat (2+1) för jakt men +5 magasinsförlängare medföljer för den som vill  kunna bruka vapnet med obegränsad kapacitet vid exempelvis sportskytte.
      Nypris för allt ligger på ca 13000-14000.
      vapnet säljes till högstbjudande med utgångspriset 7000.
      KAN tänkas någon form av bytesaffär mot en Benelli m2.
      småskav med mera på färgen finns eftersom detta varit ett bruksvapen och inte en krutpåk i sidenkoffert
      givetvis krävs vapenlicens.

hagelgevär 2.
      Remington 870 Wingmaster. Original äldre wingmaster med 28” pipa, full trångborrad med korn.
      Gott skick även om små skavanker naturligtvis finns. Wingmastern är bland de finaste 870 pumparna som finns och mekanismen i dessa kontra de nytillverkade är som natt och dag.
      2+1 pluggad för jakt.
      +4 förlängare medföljer för den som vill bruka vapnet till sportskytte
      Separat licens på pipa & stomme (går att registrera ihop om så önskas)
      Vapnet säljes till Högstjudande, utgångspris 5000
      Syntetstocken på bilden nedan tillhör vapen nr 1.

OBS : ytterligare bilder, provskjutning osv går SJÄLVKLART ordna för den seriöst intresserade!
      ev tillbehör säljes endast separat om allt annat även är uppbokat.
      Reserverar mig rätten att neka/avbryta försäljning
      köpare står för ev frakt om inget annat avtalats.

mvh
      JJ Nilsson
      Next Gen Hunting
      Västernorrland, Sverige
    • Kaffeikoppen
      Av Kaffeikoppen
      Även om jag växt upp i en familj där jakt alltid varit en stor del av livet och många av ens vänner jagar frekvent så finns alltid en fråga. Vad och varför? Alla har ju sina olika uppfattning, åsikter och fanatiska hängivelse till olika märken, utföranden, trä eller syntet etcetc. Men vad är då svaret på denna fråga? Är meningen med livet 42? Ska det vara SidaSida eller ska det vara bock? 

Vad är era erfarenheter och vad ÄR den stora skillnaden på de olika utförandena? Chockera gärna mig med era svar och kasta gärna smuts på det ni inte tycker om så länge ni kan beskriva och skriva ett faktiskt relevant och betydande svar.
    • INHWAN-Wannabe
      Av INHWAN-Wannabe
      Funderar på att fira min 40 årsdag med ett första hagelgevär. Har tidigare tänkt på begagnade bössor typ, Miroku, Beretta. Men om man ska sikta in sig på något nytt, är nybörjare inom jakt och hoppas på ett vapen som varar jaktlivet ut. Läste lite om Benelli 828U. Någon som har erfarenhet av den bössan och kanske kan jämföra den med annan i samma prisklass. För och nackdelar...
      Jag vet idag inte precis vilken typ av jakt jag mest kommer att bruka vapnet i. I föreningen jag jagar med finns chans på andjakt och småviltsjakt. Men då jag läst studerat och tittat på klipp/film tycker jag jakt på duva, gås och kanske hare och kråka lockar mig. Och någon gång bara Måste jag upp på fjället och jaga ripa.
      Tycker det är kul att skjuta, men som jag ser det nu är det för jakten som jag vill skaffa detta vapen.
      Vad säger ni?
      Tacksam för alla råd!
    • LeFraise
      Av LeFraise
      Hej,
      funderar på att köpa en Beretta 686 Black Sporting.
      Finns det någon/några som har information om den?
      Vilka år tillverkades dem?
      Tillverkas dem fortfarande?
      Kvalite?
      Eftertraktade?
      Skulle vilja ha så mycket historia som möjligt om den.
      Tacksam för svar.
      Hälsn. LeFraise
    • Jorå
      Av Jorå
      Testade en halvauto hagel idag, sköt med steel competition 7-24, 70mm från jaguargruppen. Bössan vägrade att mata fram ny patron utan jag tvingades mantla efter varje skott. Däremot när jag testade eley black lite 9-24, 67,5mm så gick det jättebra. Är det någon som kan ge mig ett tips i rätt riktning varför bössan inte matade med den ammunition butiken rekommenderade till lerduvor och denna bössa?
Hq2

Husqvarna 300 prestige

Recommended Posts

Hq2

Har precis tagit jägarexamen och är ute efter en hyffsad hagelbock att ha både på banan och i skogen. Var inne hos vapenhandlarn och hittade en fin husqvarna 300 som passade bra och hade väldigt lite repor på den, priset är 6000. Är det någon som har erfarenhet utav denna bössa och vet om den är så "bra" som vapenhandlarn säger att den är  :pinch: Bättre att satsa på annat märke i den prisklassen istället för denna kanske, kom gärna med förslag!  :smile:

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
pmt

Husqvarna 300 (bockar, SvS 300 är sidolås från Sauer) är gjorda av Fair i Italien, italiensk lågprisproduktion mao. Jag rekommenderar dig att undvika dem även om det finns sämre budgetbössor än just dessa.

För det priset bör du kunna hitta en bra Miroku/Browning, Beretta, kanske en FN, Winchster/Nikko, SKB....

/T

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Almenson

Nej den är inte så bra som handlaren säger. Italiensk budgetbössa med svenskt namn. Det är rent skräp jämfört med en beretta, miroku, browning, japantillverkad winchester osv. För 6000 kan du hitta ett fint ex i något av dessa märken istället.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Hq2

Är dom så dåliga då? Ska bara ha den på jakt o delvis träning på bana. Men då får jag väll leta upp en annan då :/

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
waxin

Nä de är inte så dåliga, men för 6000kr är de skitdåliga........

I nästan nyskick skulle jag kunna ge 4000 inte mer

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
pmt

Är dom så dåliga då? Ska bara ha den på jakt o delvis träning på bana. Men då får jag väll leta upp en annan då :/

Största nackdelen med att fråga är att man kanske inte får det svar man ville ha......

T

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Återfallsjägare

Största nackdelen med att fråga är att man kanske inte får det svar man ville ha......

T

Det är ju det som är så bra med att fråga innan man handlar.  :yes:

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
pmt

Det är ju det som är så bra med att fråga innan man handlar.  :yes:

Jo, men Hq2 fick nog inte svaret han ville ha. Innan är ju bättre än efteråt.

T

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
charlie

Hade en sådan, den funkar men du kommer att vilja ha nåt annat om nåt år. Då är 6000:- jäkligt mycket eftersom du inte får tillbaka ens hälften. Satsa på bra beg och titta efter bössorna pmt rådde dig om. Du kommer spara pengar, jag lydde inte så det kostade mig istället :(

/M

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.