Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Laddverktyg till 6mm XC

Featured Replies

Publicerat

Jag har beställt ett laddverktyg till 6mm Xc från vapex för snart två månader sedan och väntar fortfarande. Tydligen så hade de inte uppdaterat lagret och nu är det som det brukar med vapex. Man väntar och väntar och.... Bössan har kommit och jag är rätt så less på att vänta men jag har ringt runt överallt och kollat överallt efter laddverktyg nada INGEN har. Torbohandels, fritid vildmarksliv, vildsvin, jaktia, kiruna, kalix övriga på nätet.  Vet någon här vem som säkert har hemma? Jag beställer omedelbart om någon kan tipsa var det finns för omedelbar sändning. Ska skjuta på 500m nästa vecka och jaktmatchen känns lite klen för ändamålet.

Publicerat

Kolla med Henke-online.de, dom verkar ha satser för 6XC. Du kan nog ha dom hemma i nästa vecka.

/R

Publicerat
  • Författare

Har beställt från midway. Skulle ha gjort det från början då jag ville ha grejorna inom fyra veckor. Få se om jag får resten från vapex innan jakten börjar. :verymad:

Publicerat

Är du inte mot att skjuta molly i pipan rekommenderar jag att köpa Normas DL kanon ammo som ger hylsor till ett bra pris

Publicerat
  • Författare

Tänkte låta bli molly då jag vill skjuta vanliga ballistic tip också.

Publicerat

Det finns en mollad v max 58 grain och a max 105 grain.

Sen finns ju även rhino om du ska skjuta råddjur.

Satsa du på normas dl.

Publicerat
  • Författare

Rcbs är svindyra men reddings vanliga verktyg är överkomliga i pris även om de också kostar. Jag vill ha en bra fågelkula för att kunna skjuta på upp till 300m och sedan en kula för att kunna skjuta räv på lock över stora myrar där jag inte behöver ta hänsyn till vad som finns bortanför. Passjakt på rådjur borde gå med samma kula men där känns inte en vld kula optimal. Min 222rem får följa med när jag är närmare bebyggelse och lockar räv. Den är smidigare med lägre rekyl och smäll och med en lätt v-max kula så ger den inte alltid genomslag. Nu borde verktyget dyka upp om två veckor med lite tur och då ska jag testa lite olika kulor på bana för att se vilken som får följa med ut på orrspel i höst.

Publicerat

Menar du att rcbs är dyrare än redding?

eller är det rcbs bästa som är dyrare än reddings vanliga?

hur ofta räcker det med att halskalibrera dom skjutna patronerna i 6xc?

Behöver man alla tre verktygen?

hals hel och kulisättarverktygen!

Publicerat
  • Författare

Jag jämförde de vanliga verktygen. Nu kommer jag inte in på vapex hemsida där jag gjorde jämförelsen. De resterande frågorna får du nog ta med någon annan. Jag har inte hunnit bli varm i kläderna med kalibern ännu.

Publicerat

Redding är bra skit å rcbs är bara skit i mina ögon.

Skickat från min ST27i via Tapatalk 2