Publicerat Maj 10, 201313 yr Hur har ni det med nya kultingar? Jag har snackat med mycket folk häromkring och har bara hört om en kull ännu. Och det verkar va likadant överallt.
Publicerat Maj 10, 201313 yr Är likadant här vid kusten. Det sägs att suggorna förskjutigt brunst/födsel pågrund av dom hårda vintrarna.
Publicerat Maj 10, 201313 yr Då skulle det kanske vara värt att prova svin här uppe en vinter så får vi se hur dom klarar sig. Då skulle dom isf kunna bilda en antivargbarriär mot öster.
Publicerat Maj 10, 201313 yr Här har vi 2 kullar, första kom för två veckor sedan andra såg jag spår av nu i veckan.
Publicerat Maj 10, 201313 yr Här har vi 2 kullar, första kom för två veckor sedan andra såg jag spår av nu i veckan.Kolmården kryllar det av dem!
Publicerat Maj 10, 201313 yr Jo men då jag vari Norrköping kring nyår var det ju så gott som snöfritt.
Publicerat Maj 10, 201313 yr Jag jagar ikring Norrköping och hade snö långt in i April. Var väl ca 10-14 dar sedan viltet började gå ifrån stödutfodringsplatserna.. Så lite tuff var nog vintern.
Publicerat Maj 11, 201313 yr Jo vintern var tuff i Östergötland....mycket snö och kalla nätter långt in i april. I mitten på januari hade vi -23 och en massa snö och sedan var det nere på runt -20 flertalet gånger och snön låg kvar till runt 25 april. De tidigt födda strök nog med ett gäng av dem. På en åtel hade en större sugga bra 2 st i mars. Däremot uppfattar jag att många gyltor fått 3-4 st men bara var 8-9 mån så föryngringen var god. Dessvärre var jag skyldig till en själv som jag uppfattade som solklar årsgris i ett gäng. Sköt jag i februari. En annan sköt jag i december och den hade 6 små foster. Ingen av dem kunde jag föreställa mig skulle ha kultingar för de låg på ca 20 kg slaktvikt. Har reviderat den tanken nu. iPad Tapatalk HD
Publicerat Maj 11, 201313 yr Hej Jag har två suggor med 7 och 6 kultingar på min åtel,dom har vart där sen början av april skaraborg.
Publicerat Maj 11, 201313 yr En sugga med 13(!) randiga, en med 8, en med 4 osv... allt utanför Örebro
Publicerat Maj 11, 201313 yr Författare En sugga med 13(!) randiga, en med 8, en med 4 osv... allt utanför Örebro När såg du dem först?
Publicerat Maj 14, 201313 yr Inga kultingar observerade här omkring än, överlag "dåligt" med gris efter vintern. De som blev skjutna på senvintern var rejält avmagrade.
Publicerat Maj 14, 201313 yr Författare Snackade med en hägnägare härom dagen och hans suggor hade inte fått kultingar förrän för 3-4 veckor sedan.
Publicerat Maj 14, 201313 yr Snackade med en hägnägare härom dagen och hans suggor hade inte fått kultingar förrän för 3-4 veckor sedan. har varierat kraftigt häromkring men precis som hägnägaren är inne på så small det till för 3-4 veckor sen på markerna jag har söder om kronobergsgränsen. de första kultingarna på marken vid hallaryd ploppade dock redan ut i slutet av mars. på marken jag jagade på uppe vid dina trakter vet jag att de fortfarande lyser med sin frånvaro. där verkar det dock vara brist på äldre djur vilket kanske har något med det att göra
Publicerat Maj 14, 201313 yr Författare på marken jag jagade på uppe vid dina trakter vet jag att de fortfarande lyser med sin frånvaro. där verkar det dock vara brist på äldre djur vilket kanske har något med det att göra Är du inte med där längre?
Publicerat Maj 14, 201313 yr Är du inte med där längre? Nej, jag lämnar nu den 30/6. Tråkigt för det är i grunden en fin mark men men.
Publicerat Maj 14, 201313 yr Författare Nej, jag lämnar nu den 30/6. Tråkigt för det är i grunden en fin mark men men. Jo markerna är inget fel på, men jag skulle aldrig våga släppa mina hundar i de trakterna. Kan bli dyrt.
Publicerat Maj 14, 201313 yr Pratade med en uppköpare och han hade fått in smågyltort,så sent som i helgen med kultingar i sig.