Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hjälp med åtelkamera SG 550M

Featured Replies

Publicerat

Hej!

Jag köpte en åtelkamera på Elmia igår. Nu var det bara engelsk bruksanvisning på den. Jag undrar om någon har en som den i rubriken? Vet någon om man kan skicka till både mail och mms. Jag får det bara till ett av alternativen. Tänkte att det är smidigt med mms då telia till telias är gratis. Vi är tre som får bilder, två har telia och jag har det inte. Tänkte skicka bilderna via mail till mig och mms till de andra.

Tacksam för era tips.

//Mattias

Publicerat

Det kommer kosta dig lika mycket att skicka via mail som till annan operatör. Den klarar inte att skicka två kort som mms och sedan ett kort som gprs som jag misstänker att du villl. Istället skickar den 3st MMS varav ett är till en mail och kostar då exakt lika som att skicka till annan operatör än Telia.

Publicerat
  • Författare

Det kommer kosta dig lika mycket att skicka via mail som till annan operatör. Den klarar inte att skicka två kort som mms och sedan ett kort som gprs som jag misstänker att du villl. Istället skickar den 3st MMS varav ett är till en mail och kostar då exakt lika som att skicka till annan operatör än Telia.

Ok. Tack för svaret. //Mattias

Publicerat

Finns det ingen funktion hos t.ex. Gmail där man automatiskt vidarebefodrar mail till några förbestämda mailadresser när det kommer från en viss förutbestämd adress?

Då hade det bara behövts skickas en bild från kameran och sen gör datorn resten?

Jag har nämligen samma fundering kring min kamera. Jag hade velat dela bilderna med en kompis men som det är nu så vidarebefodrar jag bilderna från min telefon.

Mitt datakunnande sträcker sig tyvärr inte så långt att jag kunnat lösa det än. Men det kanske finns någon på forumet som kan hjälpa oss på vägen...

Micke

Publicerat

Det går att göra via Gmail, man skapar ett filter. Googla på Gmail auto forward filter så tror jag det kommer upp.

• 2 months later...
  • 3 months later...
Publicerat

hejsan!

tänkte kolla om nån har haft problem med dosan till sg 550m, händer inget när jag trycker på OK-knappen?

Publicerat

hejsan!

tänkte kolla om nån har haft problem med dosan till sg 550m, händer inget när jag trycker på OK-knappen?

Ja och det beror oftast på att kameran söker nätverk....när den kopplat upp sig mot en mast så brukar det funka igen. Inte fel på fjärren eller kameran.

iPad Tapatalk HD

Publicerat

hejsan!

Tja,jag fick byta batteri i min efter en månad.

/Lars.

Publicerat

Tja,jag fick byta batteri i min efter en månad.

/Lars.

Inte fjärren va? Den räcker en evighet.....kameran kör jag externt på. Internt batteri funkar inte bra på vintern. Men att ok knappen inte tar har inte med batteriet att göra.

iPad Tapatalk HD

Publicerat

Det piper o blinkar i kameran när jag trycker på OK-knappen men inget händer..

Publicerat

Har du MMS funktion och simkort aktiverad?

Publicerat

Ryckte ut sim-kortet och då funka de.. Tack för hjälpen.. De va ett gammalt kort kan de ha nått med de och göra?

Får testa ett anat

Publicerat

Antingen är simkortet trasigt eller så har du ingen täckning där du testar och det bör du ju se på din mobil om du har eller inte. Så länge inte kameran anv. någon annan bandbredd än din mobil. Men det borde den ej göra.

• 2 months later...
Publicerat

Tjenna.

Har trassel med kameran att den tar bilder hela tiden med 3 min intervallen även fast inget är framme.. Har känsligheten på low och intervall på 3 min och 2 bilder.

Nått annat som är fel?

Tack på förhand

Publicerat

händer det hela tiden eller vid specifika tider? för kan vara så vid vissa väderomslag, kraftigt regn/snö eller annat som påverkar sensorn.

Publicerat
Tjenna.

Har trassel med kameran att den tar bilder hela tiden med 3 min intervallen även fast inget är framme.. Har känsligheten på low och intervall på 3 min och 2 bilder.

Nått annat som är fel?

Tack på förhand

Jag hade så på min och tipset jag fick var att formatera om minneskortet.

Det hjälpte dock inte mig utan jag fick kameran utbytt. Misstänker att det var något med sensorn som pajjat.

Micke

Publicerat

Det händer hela tiden.. Alltså 2 bilder var tredje minut utan nått som rört sig.. Okej misstänker också att de är något som pajjat..

Publicerat

Ja det låter ju som att det är något tjall med rörelsevaken. Har ju regnat galet mkt ett tag nu så kanske har något med fukt att göra? Jag var ju så jäkla smart att jag lät min dosa sitta i i luckan där den ska sitta och den har rostat sönder nu. Får ta och köpa en ny och sedan låta den ligga i bilen eller något istället.