Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dags att ta "striden"?

Featured Replies

Publicerat

Det finns endel olika föreningar och organisationer som till stor del är helt olika och har olika syn om naturen. Men många av dessa har lyckats samla sig kring vissa frågor och på ett framgångsrikt sätt lyckats sätta käppar i hjulen för att vi ska få en aktiv förvaltning av varg(Och andra rovdjur)

Hur ser SJF på att sträcka ut handen till konkurrerande förbund(JRF), LRF, skogsindustrin och jakthundarnas rasklubbar mfl?

Med syfte att hitta minsta gemensamma nämnare och agera som en samlad motvikt till dagens rovdjurscirkus.

Nu börjar DJURENS RÄTT och JAKTKRITIKERNA att strida för nästa jaktförbud, nu räven.

http://ltz.se/asikter/ordetfritt/1.5858271-skjut-inte-ravarna

Publicerat

Jag har funderat lite i liknande banor men har svårt att bestämma mig. En baksida kan ju vara att man får göra avkall på en del hjärtefrågor när man ska komma fram till gemensamma ståndpunkter men generellt så tror jag att ett tätare samarbete mellan de organisationer du nämner kan vara bra.

Vad gäller insändaren om rävjakt så ska man nog se den för vad den är. Dessa två föreningar har väl aldrig varit positivt inställda till nån jakt så varför skulle dom inte vara emot rävjakt. Sen är insändaren späckad med felaktigheter och en svartmålning av jägare som grupp. Det skulle vara bra med ett svar i sansad och saklig stil.

//

• 3 weeks later...
Publicerat

Vi har sedan decennier tillbaka just den typ av samarbeten du efterlyser. Licensjakten på varg 2010 kom till efter en gemensam aktion från SJF, LRF, Kennelklubben, samerna, Riksjägarna, m fl.

Jakthundklubbarna samlar vi årligen för ett tvådagars seminarium. Vi har ett brukarråd där alla "brukande" organisationer ingår. Vi har ett Viltförvaltningsråd där ännu fler aktörer ingår. Jag skulle kunna göra listan mycket längre här men jag tror du förstår att samverkan med andra organisationer är något vi prioriterar ganska högt. Ser man sedan specifikt på vargfrågan så blir inte saken så enkel. Skogsindustrin skulle t ex aldrig drömma om att stå på barrikaderna. De ska sälja papper i Tyskland och vill inte ha badwill från vargfrågan. 

Användare som läser detta 0

• Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.