Publicerat Maj 11, 201312 yr Gjorde ett fälttest med mina originalchoker till Benellin och träffbilderna hade en hel del att önska så nu tänkte jag Beställa ett par st från Teague. Frågan är vilka man ska köpa,extended vill jag ha iaf. Portade vete fan,känns som att min Comfort har så pass lite pipuppslag ändå eller ?? Nån modell hette Supersport och en till synes likadan,samma pris oxå heter Crio. Vad är skillnaden ? Tänkte köpa 2st. En kvarts samt en trekvarts,synpunkter ? M.
Publicerat Maj 11, 201312 yr Portningen har du ingen nytta av egentligen.. På min står det Ben.s-sport och det är den du ska ha. Crio är en annan typ av choke tror jag, finns en modell/pipmodell som heter Crio. Borrningen är så otroligt mycket tycke och smak, skjutit fullchoke super extended portad idag funkade fint även om jag såg att jag hade jävligt liten kärve tidvis. Trut på bra håll, kanske 20 meter.. och så kommer man lite fel. Ser nästan ut som man plockar av vingen från kroppen men truten lever iaf. Inte ett hagel i kroppen bara vingen. Mvh!
Publicerat Maj 11, 201312 yr Författare Ok. Bra info. Sköt på 20m med samtliga choker och alla träffbilder hade luckor som släppt igenom en lerduva inom 2 dec från riktpunkten. Portade blir det inte, får kolla om jag hittar de som du rekommenderade. M.
Publicerat Maj 12, 201312 yr Författare Hm klurigt det här,.Jimbolos comfort har Criochoker och Hippen säger supersport. Hur vet man vad som passar på min? /M.
Publicerat Maj 12, 201312 yr Säger crio plus har alldrig sätt en comfort med supersport? Kan du lägga in en bild? Benelli crio Supersport sticker dem utanför pipan har jag för mig? S.
Publicerat Maj 12, 201312 yr Vad står det på dina orginalchoker? På mina står de "Benelli armi crio-choke"! Minns att jag fick hem berettas optimachokertill benelli beccaccian. Minns inte om de var org eller +. Samma tillverkare till Benellis choker tydligen.
Publicerat Maj 12, 201312 yr Vad står det på dina orginalchoker? På mina står de "Benelli armi crio-choke"! Minns att jag fick hem berettas optimachokertill benelli beccaccian. Minns inte om de var org eller +. Samma tillverkare till Benellis choker tydligen. Benelli crio plus och beretta optima plus är samma. S.
Publicerat Maj 12, 201312 yr Författare Vad står det på dina orginalchoker? På mina står de "Benelli armi crio-choke"! Minns att jag fick hem berettas optimachokertill benelli beccaccian. Minns inte om de var org eller +. Samma tillverkare till Benellis choker tydligen. Ha ha hur kunde jag missa det. Står samma på mina choker så då var ju det löst
Publicerat Maj 12, 201312 yr Ids inte fota min choke, då måste jag göra rent den.. Crio-system är väl ett sätt att tillverka pipan. Tror chokerna är de samma oavsett. Mvh!
Publicerat Maj 12, 201312 yr Författare Ids inte fota min choke, då måste jag göra rent den.. Crio-system är väl ett sätt att tillverka pipan. Tror chokerna är de samma oavsett. Mvh! Kan så vara men då det står crio på dem så känns det rätt att beställa de som heter crio. Samma pris som supersport oxå.
Publicerat Maj 12, 201312 yr De e ju för att du har en crio pipa i din comfort också Tövabo. Hippen har nå gammalt mög
Publicerat Maj 13, 201312 yr Crio så börjar gängan en bit ner i pipan medan "mobilchoke" har gängan direkt vid mynningen.