Publicerat Maj 12, 201312 yr Är inte mycke för lull lull på bössan när de gäller till eftersök. Men har ändå börjat fundera på en laser till bössan. Vet inte än vart jag skulle kunna fästa den eftersom jag vill ha en ganska slimmad bössa, men min fråga är, vilken styrka ska de va på lasern för att man ska kunna se den på kanske 150m?
Publicerat Maj 12, 201312 yr Har en som sitter i en vapenlampa, rätt kass som produkt och den syns inte så bra på lite håll över 80m, det är mest i närmiljö som den har en viss förmåga, nu vet jag inte styrkan på den där och den är inte hemma, men den gör sig bättre på film som effekt.
Publicerat Maj 12, 201312 yr Känns som att man likaväl kan köra en vanlig eftersökslampa på bössan? Nu har jag inte testat laser men med min eftersökslampa kan jag skjuta på 100 m och fortfarande se vad jag skjuter på.
Publicerat Maj 12, 201312 yr Författare Lampa har ja, tänkte mest att ha lasern när man bara ser två ögon och ska få till ett bra skott. Men å andra sidan kanske man börjar leta efter en röd prick när man ska ha koll på hund kulfång å allt annat. Ett störnings moment till kanske.
Publicerat Maj 12, 201312 yr Lampa har ja, tänkte mest att ha lasern när man bara ser två ögon och ska få till ett bra skott. Men å andra sidan kanske man börjar leta efter en röd prick när man ska ha koll på hund kulfång å allt annat. Ett störnings moment till kanske. Ser man bara två ögon, hur fasen kan man då avgöra vad man skjuter och var man skjuter?
Publicerat Maj 12, 201312 yr Lasersiktets fördelar är ju vid skott på nära håll. Jag har varit rätt sugen på att testa men då som ett komplement vid de riktigt korta skotthållen.