Publicerat Maj 13, 201313 yr Har en allmän fråga kring sommarjakten med Uv, hur ni upplever skillnaden mellan kråka och kaja i aggressivitet. Vetskapen om hur en kråka reagerar på Uven under Våren ställer vissa frågetecken varför de beter sig olika sommartid. De har visserligen inte samma anledning att försvara revir, men tycker skillnaden vissa mornar är tydliga. Jag har upplevt ilska likt en vårkråka men samtidigt upplevt totalt ointresse. Jagar med uppstoppad berguv så materialet är inte den felande länken. Kajor, i samspråk med lockpipa är mer eller mindre klanderfritt i uppträdande. Upplever dom vansinniga i de flesta årstider och väderslag. Hur är era uppfattningar kring detta?
Publicerat Maj 14, 201313 yr Håller med dej helt och fullt. Sommartid skjuter man få arga men många nyfikna, höstarna kan det funka bättre men de är alltid generellt mer förbannade på våren. Kajorna lurar man året runt. Mvh!
Publicerat Maj 16, 201313 yr Författare Kul med respons, har varit frånvarande ifrån forumet en period. Du som är inbiten, kunnig och jagar mycket. Hur har din vår varit? Utanför anläggningarna. / M
Publicerat Maj 16, 201313 yr Författare Kul med respons, har varit frånvarande ifrån forumet en period. Du som är inbiten, kunnig och jagar mycket. Hur har din vår varit? Utanför anläggningarna. / M
Publicerat Maj 17, 201313 yr Kass Pga utbildningen jag går så har jag satsat på säkra kort dvs har jag haft tid att jaga så har jag kört i anläggningarna. Har en och annan markägare som funderat, känns inte helt okay Nu är det bara att invänta kaj-invasionen som kommer snart. Mvh!
Publicerat Maj 17, 201313 yr Författare Jag vet. Det är illa:) Ansvariga i Eskilstuna kommun har ju inte insett vikten av effekterna med riktad skyddsjakt i anläggning. Enkel matematik, skjuter du 100 fågel blir det 100 fågel mindre. Jag har åtminstone fått jakten på intilliggande mark och haft ett par skapliga jakter där, har varit lite på känsla vart Uven blivit rest då här i början.Vi sköt iaf 40 kråkor en morgon på 2 bössor,då jag i min övertygelse hade ställt in mig på kajexplosion över Uven. Torde bli bra till sensommaren igen, synd att dom inte släpper jakten i anläggningen bara.Har istället investerat i externt bolag som "skrämmer" med ljud och arga ballonger. Jaja, blickar framåt med nya idéer för att utveckla det till mer positiva resultat. Använder du FT2 något? Otroligt vilka resultat med kajor med den pipan. Denna våren har det blivit nya rekord i inlockad fågel avståndsmässigt. Riktigt fränt att få dom segla ner ifrån 100 m höjd i en stor lov / M
Publicerat Maj 17, 201313 yr Kajor har jag lockat in med nästan det mesta ärligt talat, de är inte så kräsna.. Detta med ljud och prylar brukar skrämma kajorna i ngr minuter typ.. på Mc Donken i Norrtälje sitter det en elak skrika som tjoar och lever fan, stör gästerna gräsligt men kajorna bryr sig inte längre Mvh!
Publicerat Maj 17, 201313 yr Kajor har jag lockat in med nästan det mesta ärligt talat, de är inte så kräsna.. Detta med ljud och prylar brukar skrämma kajorna i ngr minuter typ.. på Mc Donken i Norrtälje sitter det en elak skrika som tjoar och lever fan, stör gästerna gräsligt men kajorna bryr sig inte längre Mvh! håller med dej hippen enda som i längre utsträckning får bort en kaja är en hagelsmäll alternativt en kula i träffområdet ett helvete att hålla borta kajor från skorsten om man inte kan täta med nät eller skjuta dom
Publicerat Maj 20, 201313 yr Här har dom också något jävla ångestskrik och nån siren på mcDonalds som drar igång varje kvart. Har hållt på i 4-5 år, tur att man inte bor så nära att man hör.. Kajorna har slutat bry sig för längesen.
Publicerat Maj 21, 201313 yr Författare Det verkar vara otroligt att dom inte insett att det inte fungerar. Mer kajor att skjuta blir det utan tvekan iaf! Mvh /M