Publicerat Augusti 11, 200619 yr Bestämde mig sent att jag skulle ta en sväng på marken för att kolla om någon räv hade lust att umgås . Väl framme parkerade jag och begav mig bort mot Hästskotornet men valde att ta vägen över en ås för att kolla av området innan jag klampade på. Väl upp på åsryggen... (Hästskotornet i rutan till vänster) ...ser jag två mörka fläckar i höggräset (rutan till höger). Get och kid, men finns bocken i närheten? Efter en kort stund valde jag att gå rakt mot djuren för att inte få kvällens utskällning. Väl framme vid tornet... ..och precis när jag skall ta första steget upp så kutar en räv 5 meter från mig upp i säkerheten...skit! Uppe i tonet och en kort blick tillbaka mot ifån jag kom... ...ser jag till min förvåning en rävrackare komma ut i rektangeln till vänster, och börja jaga sork...fan, jag skulle stannat kvar vid ringen där jag glodde på get och kid innan jag stövlade över ängen. Hursom, inte mer än 5 min gick så kom en... ...hare hoppande, stannade och satte sig en stund nedanför tornet...perfekt, levande åtel ;D Sen går kvällen, jag sitter i Häskotornet och allt utspelas "därborta"...räven drar vidare, en lite bock kommer ut och betar, en ensam get kommer ner från vänster och gör honom sällskap tills en stor j-vla bock kommer farandes över ängen från höger. Jag har nog aldrig sett liknande hornuppsättning faktiskt! En trevlig kväll, utan räv men väl en glimt av flera fina rådjur och en 7-helvetes bock som kommer ligga löst till nästa vecka. Är det samma bock som polaren såg förra året på samma plats har/hade han 4 pinnar på ena sidan . Trevlig helg
Publicerat Augusti 11, 200619 yr Vilt tillgången verkar det ju inte vara något fel på. Skit jakt på bock premiären. ;D ;D
Publicerat Augusti 12, 200619 yr Författare Hårdtryckt :, njäe men väl medveten om mina färdigheter och vart bonden har sina får
Publicerat Augusti 12, 200619 yr Muspip! Muspip! Muspip! Du hade plockat in räven på 3-4 meters håll.. Mvh!
Publicerat Augusti 14, 200619 yr Författare >Hipshot Ja jo, satt och fundera på det men det fanns ngt bakom ryggen som intresserade mig...och som senare visade sig vara den stora bocken. Igår pep jag ut och gjorde en hastigt hopsatt skjutstege "därborta"... 8)