Publicerat Maj 19, 201313 yr Behöver hjälp med att hitta bra hundkojor. Har kollat på lundhs och några olika på blocket.. Är det någon som har bra tips där man kan beställa till vettiga pengar? /Henrik
Publicerat Maj 20, 201313 yr Jag har själv inte hittat en enda "köptvärd" hundkojja när jag letat. Det är helt klart för dyrt att köpa en färdigisolerad. För mig slutade det med att jag fick bygga en själv och även det drog iväg i pris. Min nästa kojja blir att jag köper hem en beggad lekstuga för en tusing eller två och isolerar invändigt själv, men det får bli nästa år. Mitt råd är ta dig en dag och köp hem lite osb, lite 45x70 och en platta folköl så fixar du nog det..
Publicerat Maj 20, 201313 yr Behöver hjälp med att hitta bra hundkojor. Har kollat på lundhs och några olika på blocket.. Är det någon som har bra tips där man kan beställa till vettiga pengar? /Henrik Bygg som en friggeboda men gör allt några gånger mindre på alla håll och kanter. Isolera den ordentligt och sätt dit en lucka och sätt dit ett snedlutande tak bakåt bara så att hunden kan lägga sig ovanpå taket om den vill det el. gör en spaningsplats inne i hundgården i form av en pall. http://www.google.se/search?q=hundkoja&hl=sv&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=PteZUYKuNcGThgeL44HIDw&sqi=2&ved=0CFMQsAQ&biw=1680&bih=830 http://www.finja.se/App_Resource/Page/file/tips_ideer/hundkoja.pdf Alternativt så bygger du en friggeboda på 15 m2 som dom får vara numera och sätt dit en skiljevägg så kan du ha förvaring av trädgårdsredskap med mera under vinter och vise versa under sommaren av skidor. Gör då en dörr inne ifrån skiljeväggen så att du kan gå in i kojan och städa ur för det behövs. Lite lyxigt att ge hunden 15 m2 sådär.
Publicerat Maj 20, 201313 yr Författare Har ju fyra hundar.. Och tiden räcker fan inte till kojbygge det var därför jag tänkte köpa och jag tror man tjänar på det.. /H
Publicerat Maj 20, 201313 yr Vet du inte av nån gymnasie skola med byggprogram som tar på sig att bygga en? Brukar va billiga Att anlita till lämpliga projekt, oftast bara materialet man bruka få stå för!
Publicerat Maj 20, 201313 yr Vet du inte av nån gymnasie skola med byggprogram som tar på sig att bygga en? Brukar va billiga Att anlita till lämpliga projekt, oftast bara materialet man bruka få stå för!
Publicerat Maj 21, 201313 yr Vet du inte av nån gymnasie skola med byggprogram som tar på sig att bygga en? Brukar va billiga Att anlita till lämpliga projekt, oftast bara materialet man bruka få stå för! Ja, det var ett bra förslag och dom är noggranna också med sina arbeten!