Publicerat Maj 20, 201313 yr Författare Ska köpa en ny Browning b725 sporter och jag vill han den anpassad efter mig till 100% , är de dyrt och göra ?
Publicerat Maj 20, 201313 yr Om du ska göra en kolv efter dina mått så kostar det nog bortåt 5000kr plus träbiten, om du får dina mått tagna så väljer du en kolv som är "för stor" och får den nedtagen till dina mått så borde det inte kosta en mer än någon tusenlapp. /T
Publicerat Maj 20, 201313 yr Har du några tips @pmt vem som man kan släppa loss med raspen på sin kolv? Nån bra slöjdare :-)
Publicerat Maj 21, 201313 yr Bra kolvmakare är det ont om, så frågan blir vad du ska ha gjort. Att korta och ta ner lite på en kolv kräver ingen större kompetens och man kan faktiskt göra det själv. Men ska du har gjort en kolv så är det desto kinkigare - Forslund är bra, Holmqvist i Ystad har jag sett bra jobb av. Beror ju lite på om du vill skicka kolven eller du vill ha direktkontakt. /T
Publicerat Maj 21, 201313 yr Tack! Tror jag ger mig på min gamle Berettakolv med raspen själv, efter de lugnande orden ;-) efter visit hos Olof på Susegården på måndag. Har fått fin hjälp av honom innan.