Publicerat Maj 21, 201313 yr Jag har en del funderingar om min växande vapengarderob, och vet ju att här finns många kunniga här på forumet. Jakten jag bedriver är främst klövviltsjakt på rådjur, hjort, gris och lite älg. Oftast är jag hundförare och står alltså inte mycket på pass. Det blir en del vak på gris, pyrsch på rådjur och hjort. Jag har även börjat att locka lite räv.I dagsläget har jag:Browning Bar 30-06. På den har jag Leupold snabbfäste med Aimpoint H34 och Zeiss Diavari 2.5-10x50. Miroku 700 12 Merkel Hammerless 12Oftast under drevjakterna är det allroundjakt. Därför har jag tänkt skaffa en drilling/kombi. Förslag på vilket av det och i så fall vilken?Min Bar hade jag tänkt byta ut mot en likadan fast 93-62 som jag har när jag är hundförare. Denna är jag inte nöjd med under pyrsch och skulle därför vilja ha en ny klass 1 bössa till det. Gärna som är bra på längre håll. Jag funderar på Tikka T3 super varmint 7mm RM. Har också kännt på Sako 85 som satt som en smäck. Mina hagelbössor har jag fått båda två. Endast testat min Miroku. Skulle vilja byta ut dessa två mot en lite nyare med choker. Bock eller halvautomat? Den kommer användas till fågeljakt som duva och änder, någon enstaka harjakt och någon enstaka rådjursjakt.kom nu med förslag och resunemang! Något jag saknar? Något onödigt?
Publicerat Maj 29, 201312 yr Jag har en del funderingar om min växande vapengarderob, och vet ju att här finns många kunniga här på forumet. Jakten jag bedriver är främst klövviltsjakt på rådjur, hjort, gris och lite älg. Oftast är jag hundförare och står alltså inte mycket på pass. Det blir en del vak på gris, pyrsch på rådjur och hjort. Jag har även börjat att locka lite räv. I dagsläget har jag: Browning Bar 30-06. På den har jag Leupold snabbfäste med Aimpoint H34 och Zeiss Diavari 2.5-10x50. Miroku 700 12 Merkel Hammerless 12 Oftast under drevjakterna är det allroundjakt. Därför har jag tänkt skaffa en drilling/kombi. Förslag på vilket av det och i så fall vilken? Min Bar hade jag tänkt byta ut mot en likadan fast 93-62 som jag har när jag är hundförare. Denna är jag inte nöjd med under pyrsch och skulle därför vilja ha en ny klass 1 bössa till det. Gärna som är bra på längre håll. Jag funderar på Tikka T3 super varmint 7mm RM. Har också kännt på Sako 85 som satt som en smäck. Mina hagelbössor har jag fått båda två. Endast testat min Miroku. Skulle vilja byta ut dessa två mot en lite nyare med choker. Bock eller halvautomat? Den kommer användas till fågeljakt som duva och änder, någon enstaka harjakt och någon enstaka rådjursjakt. kom nu med förslag och resunemang! Något jag saknar? Något onödigt? Jobbigt med 3 bössor i garderoben och ingen man vill ha
Publicerat Maj 29, 201312 yr Författare En 22lr, riktigt roligt övningskytte kan man åstadkomma Det har pappa så övar en del med den!
Publicerat Maj 29, 201312 yr Författare Jobbigt med 3 bössor i garderoben och ingen man vill ha Jodå, 30-06an är bra i och med det är förstabössa. Så billigare att öva med den