Publicerat Januari 3, 200521 yr Hej! Heter Tony Lundh (flyfisherman på Edge) och bor i Hultsfred (Norra Småland). Är 20år och har varit med å jagat så länge jag kan minnas. Jagar främst rådjur med drivande hund samt älg. En annan favoritjakt på senare tid är kaninjakt på Gotland, en riktig höjdare. En jakt som jag hoppas på i framtiden är grisjakten då grisarna börjar etablera sig på jaktmarken. Mvh Tony
Publicerat Maj 29, 200520 yr Hej 338:an! Hur kan Du säga att Hultsfrd ligger i Norra Småland när Aneby (jag har bott där också innan jag utvandrade) ligger ännu längre norr ut. Mellersta och lite österut skulle jag föreslå. ;)
Publicerat Maj 29, 200520 yr Författare 4 mil till Östgötagränsen och 18 mil till Blekinge... alltså norra småland
Publicerat Maj 29, 200520 yr Men å andra sidan så går södra delen av Östergötland går ju väldigt långt ner också. Tranås och Gränna räknar jag till N. Småland. Vi kan kanske säga NÖ Småland??? ;D Ha det så bra i djupa Småland! ;)