Publicerat Maj 29, 201313 yr Vad tror ni om protectors uppfinning Vargstål? Finns det nån chans att det kan avvärja en attack? Nu har vi dessvärre fått en del varg som stryker över vår jaktmark och sannolikt har vi även ett revir som sträcker sig över marken. I dessa uppgivna stunder sträcker man sig efter de små halmstrån som går att nå och finns där chans att något hjälper så är jag beredd att skaffa det till mina hundar för det sista jag önskar är att se dem halvätna. För er som undrar vad detta vargstål är: http://www.pawofsweden.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=2441&category_id=18&option=com_virtuemart&Itemid=64〈=sv&vmcchk=1&Itemid=64
Publicerat Maj 30, 201313 yr Det kan nog hålla emot längre än utan ivartfall men nåt långvarigt skydd för en attack tror jag inte att det har, vargen är van med att känna motstånd. Men köper säkert både dig å hunden mer tid. Tror mer på Björn- Kalles kryddblandning faktiskt, men vet inte om den är färdig testad ännu. Men det konceptet tror jag mera på och framför allt känns det smidigare.
Publicerat Maj 30, 201313 yr Enligt tillverkaren så finns det två stycken dokumenterade attacker mot hundar som burit västen med stål. I båda fallen ska vargen bitit i stålet och därefter avvikt från platsen. Hundarna ska även ha klarat sig utan skador. Nu kommer även "Wasp" skyddet som du kan komplettera stålet med.