Publicerat Maj 30, 201313 yr Jag är ute efter en billig .22:a och undrar om t.ex. nämnda Marlin är något att ha? Eller bör man leta begagnat?
Publicerat Maj 31, 201313 yr Bra fråga. Jag är också lite nyfiken på denna marlin. Tyvärr så får den endel kritik. Kända problem som jag läst om är: De gjutna rembygelfästena har lätt att gå sönder. Plast detaljer i lådan runt magasin kan också lätt gå sönder. Vissa exemplar har haft sikten där främre och bakre sikte ej är monterat i linje. Vilket medför att de fasta siktena blir omöjliga att skjuta in och därmed värdelösa. Lite kräsen på ammuitionen. Har man lite flax och får ett fint exemplar så tror jag att man får det man betalar för. En billigt 22a från Marlin. Endel är mycket nöjda med sin xt22 och kanske framför allt nöjda med priset. Vill man ha kvalitet så ska man nog försöka få tag på en begagnad Annie i bra skick eller en Cz. Om man vill ha en billig 22a med plastkolv som slit och släng bössa så varför inte.
Publicerat Maj 31, 201313 yr Författare Tack för svaret. Det kanske är dumsnålt att köpa den här modellen om de dras med sådana problem, fast det borde väl gå att reklamera om man råkar ut för sådana stora fel som att sneda sikten?