Publicerat Juni 1, 201313 yr Kan man ha dessa ihop i samma hönsgård? eller Finns det nån bättre höna som kan ruvar till nästa vår? Det finns tillhörande hönshus!
Publicerat Juni 1, 201313 yr Jag gillar inte alls dvärgkochin. Kalkben kommer som ett brev på posten så fort jag har höns med befjädrade ben. Skulle nog se mig om efter någon annan ras (dvärghöns).
Publicerat Juni 1, 201313 yr Författare Jag gillar inte alls dvärgkochin. Kalkben kommer som ett brev på posten så fort jag har höns med befjädrade ben. Skulle nog se mig om efter någon annan ras (dvärghöns). Några förslag, dvärgsilkes?
Publicerat Juni 1, 201313 yr Jag har gammalsvensk dvärghöna, funkar fint, brukar dra upp fasankullar med dem.
Publicerat Juni 1, 201313 yr Har själv precis skaffat öländska dvärghöns. Känns lite som hönsrasernas terrier, små men djäkligt tuffa. Det återstår att se hur de ruvar..... Får väl återkomma om något år med en utvärdering.
Publicerat Juni 1, 201313 yr Författare hmm mer input? just nu tittar jag på dvärg,silkes eller kochin men öländska låter kuligare!
Publicerat Juni 2, 201313 yr hmm mer input? just nu tittar jag på dvärg,silkes eller kochin men öländska låter kuligare! va det de du tänkte ha brahmorna till? isf avråder jag dig dom är stora och ganska klantiga med äggen. men dom är fina =)
Publicerat Juni 2, 201313 yr Författare Nej det blir inte brahmor utan vi fortsätter m faveroller och skaffar även marinera. men tänkte samtidigt kläcka fram några bra ruvare.
Publicerat Juni 2, 201313 yr Har haft dvargkochin ihop med vaktlar och det funkade fint, har även haft favarolle, hedemora och australian orpington med vaktlar. Dom flesta hönsraser borde funka med Rapphöns, är väl lhoman och liknande som knappt funkar med varandra du ska akta dig för, riktigt stora raser som brhama kan också vara bra att vara försiktig med.