Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Nissan x-trail

Featured Replies

Publicerat

Tänkte kolla om de finns nån här inne som ha nån erfarenhet av Nissan x-trail om de är något att ha som Jakt och hundbil?

Publicerat

Jag har en diesel 07-08a, tog sig fram mkt bra i vintras på riktiga skitvägar med 20-30cm snö, Har en bur som är 60bred och 70djup och får ändå plats med familjen prylar bredvid. Gillar speciellt utdragslådan under golvet, i det tomma facket går mitt korta studsarfodral in. Bra rymligt baksäte.

Publicerat
  • Författare

Låter ju kanon tycker man aldrig hö. Nåt negativt om dom ska åka å kolla på en diesel -05:a utdragslåda vart sitter denna för någonstans då? Låter ju lovande å kunna ha prylar å eftersöks saker i också då :)

Publicerat

07 kom en ny större x-trail, haft en 05 innan, klart mindre.

/ Herbert

Publicerat

Jag provkörde för 1,5år sedan och vart nöjd men lite högt vägljud tyckte jag, amaroken är tystare(och större)!

Publicerat
  • Författare

Okej är dom mycke mindre än de nyare??

Publicerat

Jo, jag har en X-trail från -08. Lamellerna och svänghjulet rasade dagen innan! nybilsgarantin gick ut. Nissan vägrade ta skadan, hävdade slitage? Bilen hade då gått ca 4800mil. Trist med en kostnad på ca 28 000kr så tidigt, men framförall orimligt och snudd på oförskämt. Men jag är en ganska envis person, när så krävs. Jag vägrade acceptera dessa dumheter, och slutligen fick jag vända mig till ARN. Detta gjorde att Nissan fick kalla fötter, och betalade slutligen notan - 1 år senare. Trist att det skall behöva gå så långt. Det var enligt experter(ej Nissans) ett fabrikationsfel som var orsaken till alla problem.

Som bil betraktat är den ok, men Nissans inställning till garanti & annan eftermarknad är obefintlig. Detta har jag även hört från andra. Detta är ju en aspekt att ha i beaktande vid bilköp

Publicerat
  • Författare

ja de får man ju verkligen ha i beaktande då. dåligt att de försöker komma ifrån å sen när de är en så pass ny bil då och att den inte gått längre när de rasade för dig så tycker man ju att de borde gå på garantin. men få tackar för informationen då blir de att kolla mer på hur historiken ser ut för bilen å hur saker å ting är bytta.

Publicerat

Bra idé att kolla lite historik. Man kan tycka det är märkligt att de duckar för ett sånt åtagande, med tanke på hur fort & snabbt dåliga erfarenheter sprids, till skillnad från bra sådan

Publicerat
  • Författare

oja jag tycker också de är mycke märkligt för den bästa reklamen de kan få de är ju den som går i folkmun och den är ju även gratis så tycker de är konstigt att dom duckar för sånt men de va ju gott att du fick rätt i slutändan men man tycker ju att man inte ska behöva gå så långt.

Publicerat

Är man komfortabel med storleken på en xtrail så borde det också vara aktuellt att kolla subaru forester. Känns som ett säkrare kort rent spontant.

Publicerat

Hur är bagageutrymmet i Subaru i förhållande till X-trail?

Funderar även jag på att byta bil, då till en Subaru. Har 3 barn, så trunken är av rätt stor betydelse.

Publicerat

Med tre ungar borde x-trail, rav4, cr-v, Santa fe och andra låtsassuvar vara uteslutna till förmån för Pajero, Landcruiser, Patrol, Terracan etc. Dvs bilar med plats.

Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.

Publicerat

:biggrin:

Min familj består av 2 ungar och två hundar. Detta fixar min "låtsas suv" utan problem. Behöver jag mer plats har jag taxbox.

Publicerat

Precis. Låtsassuven X-trail har klarat 2 veckors semester med familjen (2+2) utan att behöva hänga dit takboxen, trots att dagens barnvagnar är stora som friggebodar. Men nu med 3 barn vete faan. Får nog damma av boxen iaf.

Mest sugen på att byta bil, och då ligger Subaru högt upp på önskelistan.

Problemet med ovan nämnda "riktiga suvar" med gott om plats, är ju att prislappen följer storleken på bil.

Publicerat

Problemet med ovan nämnda "riktiga suvar" med gott om plats, är ju att prislappen följer storleken på bil.

Vem har påstått att det är billigt med ungar?

Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.

Publicerat

Nej, det har du rätt i. Det lär jag ju dessvärre bli varse, vartefter de blir större. Än så länge är de ju hanterbara, 4, 2 & 0 år. Sen blir det väl hästar, hockey, kläder, mat i löjliga mängder, Iphone, EU-moppar mm mm mm mm mm. Då blir det till att sälja den bli man har och ta tåget!