Publicerat Juni 4, 201312 yr Jag ska nu köpa mig ett vapenskåp men skulle vilja ha något som är ännu säkrare än vanliga vapenskåp. kollade på blocket på ett saftigt skåp men kan bara se att det är brandklassat. Måste jag fixa detta certifierat för att ha vapen i det tror ni? Det ser ju mycket säkrare ut än ett tunt litet vapenskåp, och väger 350kg. Vad tror/vet ni? Tack på förhand
Publicerat Juni 4, 201312 yr Ingen klassning, om det inte är så att det har en "motsvarar" klassning som du kan erhålla skriftligt för av tillverkaren är du hänvisad till att få det besiktigat av behörig installatör och då blir det rätt så dyrt, det kan förefalla lite korkad som regelsystem och kort i tonen av mig att skriva så där men det kanske räddar dig från att behöva handla två gånger och göra förluster under hand. /Christian
Publicerat Juni 4, 201312 yr Jag ska nu köpa mig ett vapenskåp men skulle vilja ha något som är ännu säkrare än vanliga vapenskåp. kollade på blocket på ett saftigt skåp men kan bara se att det är brandklassat. Måste jag fixa detta certifierat för att ha vapen i det tror ni? Det ser ju mycket säkrare ut än ett tunt litet vapenskåp, och väger 350kg. Vad tror/vet ni? Tack på förhand Äsch, Varför krångla till det? --> http://www.scandinaviansafe.se/site.aspx?id=631 lägg i extra vikter+ bulta skåpet om du så vill. sen är saken biff
Publicerat Juni 4, 201312 yr Författare Äsch, Varför krångla till det? --> http://www.scandinaviansafe.se/site.aspx?id=631 lägg i extra vikter+ bulta skåpet om du så vill. sen är saken biff hehe ja, nu kostar detta skåpet bara 2000kr, vilket är trevligt för min budget.
Publicerat Juni 4, 201312 yr Författare Ingen klassning, om det inte är så att det har en "motsvarar" klassning som du kan erhålla skriftligt för av tillverkaren är du hänvisad till att få det besiktigat av behörig installatör och då blir det rätt så dyrt, det kan förefalla lite korkad som regelsystem och kort i tonen av mig att skriva så där men det kanske räddar dig från att behöva handla två gånger och göra förluster under hand. /Christian tackar, Måste forska vidare på detta skåp.
Publicerat Juni 4, 201312 yr Författare tackar, Måste forska vidare på detta skåp. Det verkar som att det har inbrottsklass K2. Är det motsvarande SS3492?