Publicerat Juni 4, 201313 yr Har det någon som helst inverkan av att svarva slutstycket? Ger väl bara en liten extra finish? Hur mycket skulle detta kosta isf? Tror inte jag tänker göra det om det inte är billigt! Snyggt ju.
Publicerat Juni 4, 201313 yr tror ingen här gjort det,huvudanledningen är att bössan blir lättare och friktionen mot lådan minskar. /Mike
Publicerat Juni 4, 201313 yr Författare tror ingen här gjort det,huvudanledningen är att bössan blir lättare och friktionen mot lådan minskar. /Mike Det var lite snålt... För att göra den lättare??? Friktionen mot lådan minskar låter som en vettig orsak!
Publicerat Juni 4, 201313 yr Dom som bygger Mountain rifles lättar vikt på allt som går att lätta,borrar ur slutstycksknoppen,fräser ur slutstycksarmen så den bara blir en ram,flutar slutstycket,sugrörspipa,edgekolv m,m Kan bli något kilo i vikminskning. /Mike
Publicerat Juni 4, 201313 yr Har tre bössor med spiralflutade bultar visst är det rätt snyggt men på en skogsbössa är det inget jag önskar. Det matar effektivt in barr,snö och annat skräp i mekanismen. Vad det kostar beror väl lite på men runt en 1000 lapp och uppåt skulle jag tro. Viktminskningen handlar nog om gram ett lås som väger över 1kg anses rätt tungt
Publicerat September 22, 201510 yr Hej. Nån som har bra tips på vart man kan vända sig om man vill spiralfluta sitt slutstycke? Verkar ju va bra mycket lättare att hitta folk som gör detta i England än här.. Bössan kommer inte få va med så mycket i skog och mark så jag är inte orolig för att mata in barr och bös. //Anders