Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Voffen betar.

Featured Replies

Publicerat

Vad är det för fel på min hund? Hon betar sig fram, allt gräs duger inte, noga utvalda tussar försvinner ner i hundmagen, kryddat med maskrosblommor, bara blomman inte stjälken. Är det nån brist i fodret eller är det bara gott?

Publicerat

Säkert nyttigt med vitaminer och mineraler. Förutom att det förmodligen var/är en fördel för hundar att äta gräs som drar med sig benrester och annat skrot ur tarmarna.

Jämten min är tokig i de gula blommorna. Men äter också gärna gräs liksom stövaren....

Publicerat

Är det inte för att den vill spy så är det säkert bara för gott, våra far och betar fint gräs efter regn emellanåt.

Publicerat

Min hon äter gräs varje dag, verkar vara bra för magen.

Publicerat
  • Författare

Ok, då är jag inte ensam, båda tikarna betar, men den äldre inte lika hysteriskt som unghunden.

Publicerat

Mina båda äter både gräs och jordklumpar från landet, så du kan vara lugn. Dock kan det komma upp då det brukar kunna rensa magsäcken ibland;-/

Publicerat
  • Författare

Nä nä, har aldrig sett röken av vare sig gräs eller blommor, inte av jorden som följt med heller.

Publicerat

Även mina hundar brukar beta lite gräs, det smakar väl gott.

Taxen rensar magen med gräs ibland genom att vräka i sig gräs och sedan spy. Det verkar som att han har lärt sig att mår jag dåligt i magen så funkar gräset som en rensare av kistan.

Mvh Einar

Publicerat

Mina 2 betar oxo maniskt av vissa sorter . Jobbigt ibland när man måste gå å peta lös gräset ur röven på dom med en pinne

Publicerat

Är nog helt normalt att de käkar gräs. Tror alla våra hundar gjort det i olika hög grad.

Men min ena är snäppet värre. Hon äter gräs,hundskit och singel. :( Ofta skramlar det när hon skiter. :)

Publicerat

Vad är det för fel på min hund? Hon betar sig fram, allt gräs duger inte, noga utvalda tussar försvinner ner i hundmagen, kryddat med maskrosblommor, bara blomman inte stjälken. Är det nån brist i fodret eller är det bara gott?

Du är inte ensam Mirva. :thumbsup: Min betar också med jämna mellanrum. Gräset efter golfbanan gillar hon extra bra och ibland tar hon en hel tuva i mun. :smile:

Det är väl inte bara för mineralerna som dom betar gräs utan för att rensa magen också.

• 3 weeks later...
Publicerat

Mina gör likadant äter ofta gräs

Publicerat

Min Boxer leker med kossa ibland.. Igår skulle de tuggas en massa gräs och hon äter i princip bara en sort, det man kan ta ett blad av och sätta mellan timmarna och blåsa i så det visslar.

Publicerat
  • Författare

Samma urval som mina då, dom äter oxå helst kvickrot.

Publicerat

Hejsan !

För att vara mot strömmen :-)

Nej jag tillåter INTE min hund att käka gräs. Det är inte bra för hundars mag / tarmsystem att käka gräs i större mängder.

Det är t.o.m skadligt för hunden.

Hoppas DR Krall kan komma med ett klargörande inlägg i detta ämne.

MVH: Tjäder

Publicerat

Mina äter oxså gräs..fauven speciellt idag tog sig några strån då vi plockade svamp..det ville han allt oxså ha ;)

Publicerat

Hejsan !

För att vara mot strömmen :-)

Nej jag tillåter INTE min hund att käka gräs. Det är inte bra för hundars mag / tarmsystem att käka gräs i större mängder.

Det är t.o.m skadligt för hunden.

Hoppas DR Krall kan komma med ett klargörande inlägg i detta ämne.

MVH: Tjäder

Hur tänker du nu? Källa på det?

Vad skulle vara skadligt? Att dom spyr? Att dom får i sig mineraler osv?

Hundar käkar gräs för att rensa magen och få i sig vissa mineraler. Även kattjävlarna käkar gräs för att få kalva lite..

Mina hundar betar gräs som som hästar. Den ena tokfan betar av gräset som han kommer åt igenom gallret på hundgården...

Jag tror gräs för hundar är som öl för män... det är mineraler och man får lätt för att spy :D

Publicerat

Min beagle äter med gräs än vad han äter foder dvs inte lite med tanke på att det är en beagle. Han är frisk som få och på allt som rör sig så du behöver absolut inte vara orolig =)

Publicerat

Våran hund springer alltid ut efter han ätit mat och käkar gräs. Man behöver knappt använda timmern runt träden för där har han betat :)

Publicerat
  • Författare

Tja, med tanke på vad dom sätter i sig när man släpper dom lös i skogen så är nog gräs ganska oskyldigt :thumbsup:  :biggrin: