Publicerat Juni 9, 201312 yr Någon som brukat denna kula i 243? Har stort parti med bra pris tillgängligt av denna kula o funderar på o testa kalibern lite. Blir såklart påverkad av allt som skrivs här så man blir ju sugen!
Publicerat Juni 9, 201312 yr Författare Det låter ju spännande det ju. Men aggresiv i vilt? Trodde dessa var tämligen hårda men vad vet jag. Bara brukat a-max i 6mm kaliber förut med trevlig effekt!
Publicerat Juni 9, 201312 yr Jo jämfört med rena varmint kulor är den snäll, men att skjuta tex toppfågel med den är hopplöst svårt. Problemet med denna match kula är som många andra ojämn effekt i vilt allt ifrån varmint till fmj kan man få
Publicerat Juni 9, 201312 yr Författare Okej då är jag helt med på noterna! Ska bara testas för egen del o se om man gillar patronen i frågan för egen del men fabriksplugg går självfallet bort direkt så handladdad ammo blir det med dessa kulor. Blir de bra o köp av de så får man väl ha dom som skyttekula o möjligen någon kråka eller två får falla för den. Tack för infon där om toppfågel. Trodde det kunde va bra till just de faktiskt
Publicerat Juni 10, 201312 yr Körde med 75grs varianten i min 6mmBR. Det var en stygg sate, men sköt underbart gjorde den Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2
Publicerat Juni 16, 201312 yr Författare Låter bra detta. Står i valet o kvalet angående system eller nytt gevär men ska nog ta systemet o testskjuta det iaf i kolven men så får man se vad det går för. 70gr kulor är väl inte optimalt men billig kula så får väl testa den iaf.
Publicerat Oktober 22, 201312 yr Har du hunnit testa den i 243? Då jag kommit över ett gäng utav denna så skulle info uppskattas.. tänkt ladda upp ett gäng med vv N-160
Publicerat Oktober 23, 201312 yr Har du hunnit testa den i 243? Då jag kommit över ett gäng utav denna så skulle info uppskattas.. tänkt ladda upp ett gäng med vv N-160 Dude - det var i juni Turbo Hunter skrev det där. Tror du verkligen han har kvar en bössa eller ens tankar i samma kaliber hela FYRA månader senare?
Publicerat Oktober 23, 201312 yr Författare Exabit sa de mesta där faktiskt Kan dock fixa fram billiga kulor åt dig om du vill. Finns väl en 2000st kvar
Publicerat Oktober 23, 201312 yr Ok, byter sj inte så mkt.. Har redan ett gäng utav den men skulle den gå bra i bössan kan det ev vara av intresse. Men skulle vara tacksamt för inpouts angående att ladda den oxå..
Publicerat Oktober 25, 201312 yr Testat lite nu, men borde nog kunna gå att få den skjuta ännu tätare ska nog ladda den lite hårdare, men skulle nog ha inköpt en Kronograf.. Svårt att veta riktigt vart en skulle börjat med laddstege., Men Skam den som ger sig..