Publicerat Augusti 14, 200619 yr Hejsan jaktintresserade! Har inte sett om det finns så många tjejer här, men det hoppas jag. Har precis blivit medlem här. Men nu till ämnet: Jag har hört att man kan åka till Norge och testa sin hund, och jag har sökt men inte hittat nån info på nätet om det. Är det nån här som vet var jag kan få information om det? Hälsningar Jess
Publicerat Augusti 14, 200619 yr Vet om det ska kolla upp det har hört vars det är men glömt namnet ca 70 -80 mil från haparanda ska själv dit ev nästa år
Publicerat Augusti 14, 200619 yr Tror det foregår i namdalen familiepark i nordtrøndelag , men fant ikke noe om det på hjemmesiden deres.
Publicerat Augusti 15, 200619 yr Okej, det verkar inte lätt att hitta information om detta.. Men tack för hjälpen iaf. Tillslut kanske nån hittar nåt bra.. Nu är det sängdags här iaf. Gonatt!
Publicerat Augusti 15, 200619 yr Tror det foregår i namdalen familiepark i nordtrøndelag , men fant ikke noe om det på hjemmesiden deres. Det finns lite skrivet om det här och tydligen så var Ni på rätt spår ang. Norge. http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?t=29175
Publicerat Augusti 15, 200619 yr Tack så hemskt mycket! Nu har jag läst igenom allt som stod i det andra forumet om björntestet och nu har jag ju fått veta massor! Härligt! Blir nog att planera in en resa till Norge så småningom
Publicerat Augusti 15, 200619 yr Tack så hemskt mycket! Nu har jag läst igenom allt som stod i det andra forumet om björntestet och nu har jag ju fått veta massor! Härligt! Blir nog att planera in en resa till Norge så småningom Varsegod och håll till godo och det var kul att höra att Du blev nöjd. Det är bara att bjuda igen vid ett lämpligt tillfälle om jag behöver hjälp med något.
Publicerat Augusti 15, 200619 yr Jag tycker faktiskt att det är lite lustigt det här med björnhundstest.Att man måste gå igenom teorifrågor och skjutprov innan man ens får testa hunden.Spårprov är de väl oxå om ja inte har helt fel. Har länge velat prova min äldre stövare eftersom jag tror att han skulle funka ganska så bra på björn..å nu det lilla jag sett av unghunden...så..tja, vem vet..inte omöjligt.Visst, skratta ni bara...men det finns stövare med riktigt bra rovviltskärpa... Jag tillhör ju inget direkt jaktlag utan trivs mkt bra med att jaga själv eller bara med nån kompis..så att motivera allt detta med att jaktledaren ska ha bättre koll på vad hundarna går för..ja, de köper jag inte. Tycker nog man skulle få testa hunden utan allt krångel runtomkring. Med detta vill jag inte påstå att det är fel med teorifrågor och skjutprov på björn..men jag tycker absolut inte att det har någonting med hundens förmåga att ställa björn. Tänk er att man skulle va tvungen att skjuta lerduvor innan varje jaktprov med tex stående fågelhund...hmm
Publicerat Augusti 15, 200619 yr Hejsan Isjonsson! Ja, jag vet välan inte vad jag skulle kunna bidra med men jag ska göra mitt bästa!
Publicerat Augusti 15, 200619 yr Kettukiller: Jag håller med om att man borde kunna testa hunden oberoende av om man själv är utbildad i eftersök på björn. Jag har inte alls hängt med i någon debatt eller så, så jag har ingen aning om vad motiveringen är varför de har valt att ha de kraven. Kanske det bara har med köbildningen att göra. För vad jag förstår har det varit långa köer till de björnhägn som används i Sverige. Men har de samma krav i Norge? Jag har fått för mig att man inte behöver ha gått teorin för att testa sin hund där, har jag fel?
Publicerat Augusti 16, 200619 yr Hejsan Isjonsson! Ja, jag vet välan inte vad jag skulle kunna bidra med men jag ska göra mitt bästa! Föst så börjar jag med lite stvaning. Skillnad på litet L=l (rätt) och stort I (fel). Tack för att Du tänker på mig iaf.
Publicerat Augusti 16, 200619 yr Hihi... Sorry, det var ju inte så lätt att veta att det var l istället för I..
Publicerat Augusti 17, 200619 yr Hihi... Sorry, det var ju inte så lätt att veta att det var l istället för I.. Nej, det inte lätt jämt.
Publicerat Augusti 17, 200619 yr Föst så börjar jag med lite stvaning. Skillnad på litet L=l (rätt) och stort I (fel). Tack för att Du tänker på mig iaf. Hm...måste nu erkänna att jag varit bombsäker på att det var ett I å inte ett litet L...Nåja, nån gång per år ska väl oxå jag kunna ha fel
Publicerat Augusti 17, 200619 yr Hm...måste nu erkänna att jag varit bombsäker på att det var ett I å inte ett litet L...Nåja, nån gång per år ska väl oxå jag kunna ha fel Hahaha!
Publicerat Augusti 18, 200619 yr Sedärdå! Inte bara jag som hade fel.. Det är inte fösta gången och knappast inte sista. Nedan här på länken har Du en del av oss från en trevlig kväll i Luleå. ;D http://www.jaktsidan.se/forum/index.php?topic=3024.0;all
Publicerat Augusti 20, 200619 yr Såg ut att vara en trevlig träff. Men jag håller med om frågan var är brudarna?
Publicerat Augusti 20, 200619 yr Såg ut att vara en trevlig träff. Men jag håller med om frågan var är brudarna? Jepp, det var en trevlig kväll och med god mat. Det var då inga brudar anmälda till träffen. :-*