Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

sako 22-250?

Featured Replies

Publicerat

Någon som vet något om sako 22-250 varmint? Laminatstock, rostfri.

Väl mött / Johannes

Publicerat

Vad vill du veta ? Jag tycker det är en fin bössa, något tung men vill man ha varmint pipa så får man skylla sig själv :smile:

Publicerat

Kalibern är väldigt fin för typ rävlock,,, bössan är också för detta ändamål!

Bra bössa!

Publicerat
  • Författare

Ok, bra! Får ge 11500 för den... Tänkte ha den till räv, säl och lite annat.

Publicerat

Säl har jag för mig i sverige är klass 1 vilt. I finland är de kanske annat om du tänkte jaga där med den :)

Bara vänligt påpekande då jag avskyr o leka herr besevisser :D

Bra kaliber för ovrigt. Se till så den absolut inte är mkt skjuten. Patronen är en såkallad pipätare o man skjuter ganska snabbt slut på en pipa om man är lite ihärdig.

Publicerat

Du hittar säkert en billigare sako 75a i 6,5x55 för 8-10 000 som funkar liknande men har du pengarna så är det en fin bössa!

Publicerat
  • Författare

Säl har jag för mig i sverige är klass 1 vilt. I finland är de kanske annat om du tänkte jaga där med den :)

Bara vänligt påpekande då jag avskyr o leka herr besevisser :D

Bra kaliber för ovrigt. Se till så den absolut inte är mkt skjuten. Patronen är en såkallad pipätare o man skjuter ganska snabbt slut på en pipa om man är lite ihärdig.

Från i år så finns beslut från nvv att kula av klass 2 får användas vid jakt på säl. Ok ska kolla med dom lur mycket den är skjuten, vad är mycket för en sådan?

Publicerat
  • Författare

Du hittar säkert en billigare sako 75a i 6,5x55 för 8-10 000 som funkar liknande men har du pengarna så är det en fin bössa!

Jo tanken har slagit mig... Blir nog en 6,5 nästa gång:-)

Publicerat

fundera på 6xc med :thumbsup:

Publicerat

Från i år så finns beslut från nvv att kula av klass 2 får användas vid jakt på säl. Ok ska kolla med dom lur mycket den är skjuten, vad är mycket för en sådan?

post-9336-0-33501700-1371286966_thumb.pn

Publicerat

Sedär ja. Alltid lär man sig något nytt :)

Publicerat
  • Författare

Tack tack!:-)

• 7 months later...
Publicerat
  • Författare

Efter några månaders tystnad så här jag fått lite tid till övers (jagat). Iaf på blev det en 22-250 sako, mycket nöjd är jag! 2räv, 2säl, ett gäng rå och en jävla massa annat som inte skall nämnas...;-) men herre jävlar vad död det är i den:-D fucking love it! Och den skjuter hål i hål på 200! Så jävla nöjd!!!:-D

Publicerat

Vilken kula kör du med .Laddar du själv.Har 22-250 med en shilen matchpipa i 1-8" twist som jag försöker få till träffbilderna med.

Publicerat
  • Författare

Vilken kula kör du med .Laddar du själv.Har 22-250 med en shilen matchpipa i 1-8" twist som jag försöker få till träffbilderna med.

Jag skjuter med hornady v-max, laddar inte själv....inget intresse i det. ingen aning om vad jag har för snurr i pipan, troligtvis sako standard:-D

Väl mött