Publicerat Juni 17, 201312 yr Hej! Någon som sitter på laddata till en dylik kombination? Gärna med Norma 201 krut, men andra sorter mottages med tacksamhet. Bössan som skall skjuta detta är en Sako Vixen med Boforspipa.
Publicerat Juni 17, 201312 yr Har laddat slika i 223, men första frågan man ställer sig är om kulan verkligen stabiliserar i den pipan? Vad har du för stigning? 1-12"? 1-14"?
Publicerat Juni 17, 201312 yr Författare Inte en susning tyvärr då det är en kompis bössa. Ska undersöka!
Publicerat Juni 18, 201312 yr Författare Kollat nu, han tror att det är 1:14 vilket alltså bör utesluta TTSX. Funkar det med släktingen TSX som enligt Barnes hemsida inte ställer samma krav på twist eller bör man välja nåt helt annat och i så fall vad?
Publicerat Juni 18, 201312 yr Det fanns en gammal TSX på 40 eller 45 grains en FB kula som kanske skulle fungera men jag tror ärligt talat att din bekant är mer betjänt av att köra med Nosler partition eller solid base och acceptera en 222 för vad den är. /CHristian
Publicerat Juni 18, 201312 yr Författare Jo, du har antagligen rätt i det. Satt och försökte kolla efter lämpliga alternativ själv och just Partition var ett av alternativen jag föll för. Ingen av oss har dock någon erfarenhet av den vilket gör en lite tveksam, men å andra sidan är ju det i sig ett skäl att prova den. Hade egentligen tänkt föreslå BST efter att ha sett den som räv/rå kula i 6,5 och varit mycket imponerad. Den verkar dock vara betydligt mycket mer varmintkula i .224 om jag förstått det rätt....
Publicerat Juni 18, 201312 yr TSX 50 ska funka i Vixen. Hilmer här på forumet kör med den kulan i sin bössa med gott resultat.