Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Skjutlekar för ett gäng noviser!

Featured Replies

Publicerat

Jag tänkte be om några tips på hur jag gör en rolig övning till Jobbkompisarna på en femkamp som jag tänkte ordna nu på Fredag!

Jag plockar med mina gevär dit

1 st Wheirauch HW 80 cal 5,5

1 st FX Verminator cal 5,5

För att inte göra övningen för svår eller lätt för dem tänkte jag ett tidtaget skytte med Wheirauchen och ett lite mer precisions skytte med FX:n och använda vippmål på 50mm.

Det blir 2 stationer 1 för varje vapen, vad tycker ni om avstånd vad borde jag hålla det till?

Har ni bättre eller bara andra ideer så dela gärna med er!!

De ska helst inte ta för lång tid heller eftersom det är några stycken som ska hinna skjuta och även hinna med några andra stationer!

Tack på förhand!

Publicerat

Variera målen mera,

tycker att du skall ha var o en att blåsa upp tre ballonger, sedan ge dem till dig och placera ut dem på 15-30-45 meter för att sedan skjutas på tid med valfri pang.

Sedan kan du ha en ren precisionsbana med vippmål, ange valfri skjutställning och testa hur de löser saken, vad sägs om det? /Christian

Publicerat
  • Författare

Ballonger är ju ingen dum ide'!

Lite roligare än papptavlor.

Publicerat

Christians förslag är lysande. Tänk självmarkerande mål hela tiden, springa fram och klistra på pappskivor går helt bort ur ett underhållningsperspektiv. Det ska synas och höras när man träffar. Upphängda plåtburkar och ballonger, inte för svårt om det är ovana skyttar, håll hellre ner avstånden och anordna särskjutning om flera har alla rätt. Det är roligare att träffa!

Publicerat

Är de tillräckligt ovana så kan du ha lång tid 1min eller 1.5 de kommer stressa tillräckligt ändå.

Tiden och smällen är en stress för dem med.

/Micke

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2

Publicerat
  • Författare

Är de tillräckligt ovana så kan du ha lång tid 1min eller 1.5 de kommer stressa tillräckligt ändå.

Tiden och smällen är en stress för dem med.

/Micke

Jag tänkte skjuta tids serien själv i lugn takt först och sedan lägga på lite extra tid för att få en ok gräns!

Publicerat

Kom att tänka på detta efteråt men du kan sätta 5 min som tid. Bara att det är tidskrav kommer att sätta lagom stor press på dem samt att det är gott om tid att ta det lungt.

Det är ju bara säkerheten som räknas ändå.

/Micke

Publicerat
  • Författare

Dimmorna lättar och summeringen av kvällen blev!!

Trevligt!  :thumbsup:

Vi hade skyttet tidigt för att det var inbokat en del öl på kvällen, någon hade säkert tagit en öl för att som Skanåker bli lite stabilare på handen, de sköt relativt bra för att vara noviser i de flesta fall.

De lyckades peta in flertalet bulor i pipan på FX:n så den behöver en nerplockning  :dry: men det var väl i det närmaste en självklarhet när man tänker tillbaka på att det finns några självutnämnda tekniker på platsen :happy: Inte ska man vända ryggen till inte!!

Bågskytte var en annan gren där vi nu har kvar de mest krokiga pilar som världen skådat sedan Stenåldern :dry: tur att företaget fick betala dem :happy:

Skiftande resultat måste jag säga!!

Kvällen blev blötare efter att vi käkat lite och skulle ut på ett kajakrace, det första hitet så blev en omkullpaddlad efter 20m paddling och fick börja om medan förövaren glatt paddlade vidare och välte längre ut till havs :biggrin: som tur var hade vi en undsättningsbåt som gjorde en snabb utryckning och vände rätt på Kajaken och stoppade i honom på nytt, för att sedan få upprepa detta ytterligare en gång innan hitet var över ,Jumbo,  :biggrin:

Andra hitet resulterade i sammanlagt 8 kantringar på 3 personer(smått otroligt) den första redan inne vid bryggan, jomen vi får dyka efter hans glasögon på Måndag  :cool: .

Tillslut så fick undsättningsbåten bogsera in både honom och kajaken eftersom det visst tog på krafterna att ta sig i kajaken, att ta sig ur var däremot lätt  :cool:

För att summera så hade vi riktigt roligt men det var ändå på gränsen till oansvarigt att utsätta dem för detta  :cool: Jag känner ändå att jag kan göra om det fler gånger  :yes: