Publicerat Juni 25, 201313 yr Författare ingen som vet? Jag kan tänka mig att fortsätta med molly efter break in! Det handlar mest om en prisfråga hylsor köper jag för 7kr st norma dl för 10kr st norma jaktmatch för 15 kr st.x 200 så 300 är onödigt många så jag kan ju köpa en ask jaktmatch till break in. m len problemet är att om ja ska ha norma dl så är det 300 st minst_3000kr Hur har ni gjort med 6xc, jag behöver minst 150 hylsor o max 200 så 300 är onödigt många!
Publicerat Juni 25, 201313 yr Ska tydligen inte vara nån höjdare. Molyt minskar ju friktionen och det är friktion du vill ha för att "jämna till" loppet. Om jag var du skulle jag göra break-in med nakna kulor och sen börja med molykulor.
Publicerat Juni 28, 201313 yr jag har breakat in några pipor med moly, inga problem men du kan behöva skjuta fler. dock använder jag break in för att skjuta in kikaren och ta fram laddningar så skotten går ju inte förlorade.
Publicerat Juni 28, 201313 yr Författare Maddog är du lite sen hela tiden nå nu gick tåget så jag köper 150 jaktmatch för att få lite hylsor! btw kosta har inte fått tag i krutet jag lånade men det är fortfarande oanvänt, när du tröttnar så skickar jag tillbaks!
Publicerat Juni 29, 201313 yr Författare ok, nån som ska till torsbo kan ju köpa en burk till mig kanske?