Publicerat Juli 1, 201312 yr Vi är några eftersöksjägare i kretsen som funderar på att skapa en pool. Många vet att vi finns men utnyttjar oss inte, eller så kan inte en e-jägare på en speciel tid och ingen annan blir på ringd. Så jag söker lite förslag på hur vi ska organisera oss. Hur kommer vi ut i bygdens alla jägar hem, vart vänder man sig när olyckan är framme, ringer man en person eller ska fler numer finnas tillgängliga? Hur bygger man upp en eftersökspool. Alla förslag är välkomna
Publicerat Juli 1, 201312 yr som jag tycker så är en jourtelefon som langas runt bland ett antal kontaktmän som sen ringer ut ett passande ekipage till skottplatsen att sprida nr så är lokaltidningen och på skjutbanor en bra start sen att trycka upp lite infoblad och dela ut till olika jaktledare
Publicerat Juli 2, 201312 yr Starta en facebooksida med kontaktuppgifter till eftersöksjägarna. Där kan ni även förmedla information och nyheter, Kostar gratis. En hemsida kostar inte många kronor i månaden heller och når lite fler. Idén med någon som samordnar och förmedlar samtalen är inte dumt. Runt premiärerna brukar vara rätt så tjockt och då är det bra att ha nån som inte är i skogen som kan ta hand om ringandet //Mekus
Publicerat Juli 2, 201312 yr Författare Att ha en mobil som alla ringer till tror ja är the shit, men sen är de hur vi kommer ut till alla gubbar och gummor som inte använder internet. Och att dom sparar våran kontakt info så de inte blir ett papper i mängden.
Publicerat Juli 2, 201312 yr plastat visitkort för plånboken visst kostar en peng men håller och lätta att förvara
Publicerat Juli 4, 201312 yr Lokaltidningen når nog ut till många av dom som inte använder internet. Älgbanan når många jägare.
Publicerat Juli 4, 201312 yr Författare Fan va smart, varför har jag inte tänkt på skjutbanan tidigare. För att jag inte är smart kanske.