Publicerat Juli 2, 201313 yr hur ställer jag avtryckarens tryck på en krico 222? vill ha lite "släp" innan skottet går, nu smäller de direkt jag tar på avtryckaren. mvh
Publicerat Juli 3, 201313 yr Släp är att avtryckaren flyttar sig innan skottet går vilket i allmänhet ses som skit. Gissar att du menar att du vill ha ett hårdare trycke?
Publicerat Juli 3, 201313 yr Författare känns som att jag vill ha just släp precis som du beskrev de, för att som de är nu vet jag inte när skottet går, blir de bättre om man gör trycket hårdare? varför anses se som skit?
Publicerat Juli 3, 201313 yr För att det är när avtryckaren rör sig som man inte vet när skottet kommer gå. Eftersom du har ett bra och rent trycke så lär du dig när skottet kommer gå genom att torrträna.
Publicerat Juli 3, 201313 yr Njae, jag tror han vill ha ett tryckpunktstryck och inte ett direkttryck. Det brukar vara tvärtom att folk måste ha direkttryck.... Men för att svara på frågan, nej det går i 99 fall av 100 inte att ställa trycket med ett förtryck. Det blir till att byta trycke. /T
Publicerat Juli 3, 201313 yr Be en smed kolla vikten på trycket, under kilot är lätt, över kilot relativt normalt. Är inte "motståndet" dvs vikten ett problem så träna avfyrningar och lär dig hur ditt trycke funkar.
Publicerat Juli 4, 201313 yr Istället för smed kan du börja med att knyta ett lite längre snöre runt avtryckaren och runt handtaget på en tillbringare. Spänn slutstycket (utan patroner naturligtvis), häll i vatten tills det klickar. Ställ tillbringaren på hushållsvågen så ser du på ett ungefär hur mycket trycket är på. Krico är rätt kända för lätt trycke. Jag har en .22LR som är på 4 hekto ungefär. Alldeles för lite, men jag ska försöka åtgärda det vid tillfälle..