Publicerat Juli 4, 201313 yr Hej, Har fått ärva en jätte fin Husqvarna 1640 8x57JS. Men det finns två problem med den...Som jag skulle vilja ha er hjälp med att lösa. 1. Avfyrade patroner fastnar ibland i slutstycket. - Hur kan jag fixa detta? 2. Avtryckaren har ett ett väldigt hårt ställt tryck. - Är det något som jag själv kan ändra på? Tacksam för alla tips jag kan få!
Publicerat Juli 29, 201312 yr Hej, Har fått ärva en jätte fin Husqvarna 1640 8x57JS. Men det finns två problem med den...Som jag skulle vilja ha er hjälp med att lösa. 1. Avfyrade patroner fastnar ibland i slutstycket. - Hur kan jag fixa detta? 2. Avtryckaren har ett ett väldigt hårt ställt tryck. - Är det något som jag själv kan ändra på? Tacksam för alla tips jag kan få! Var det inte den modellen som hade ett "fjäderstål" i lådan som går in (fjädrar ut) i ett spår I slutstycket? OM man inte repeterar tillräckligt långt bak (hela vägen) så kastas inte hylsan ut, om "fjäderstålet" inte fjädrar ut finns inget som trycker ut hylsan??? Konstruktion/funktion borde framgå vid koll. Den modellen hade väl inget ställbart tryck (skruv) utan ändring kräver justering direkt på metalytan ett arbete för ett proffs, normalt inget man meckar själv med.