Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kuljaktstig i Obbhult/Varberg 4/8 2013

Featured Replies

Publicerat

Dags igen för kuljaktstigen i grusgropen i Obbhult! :thumbsup: 6 stationer á fyra skott - samtliga i stående utan tidspress. Även separat insatsskjutning på mindre mål (i fjol en griskulting på 40 meter eller så) där man kan kolla vapnets inskjutning innan start och även vinna pengar (400-600 spänn sista två åren - dra in anmälningsavgift och bensinpengar med fyra skott ;) ).

Kom och skjut! Finns ingen prestige alls utan det är träning och för de som önskar går det också att anstränga sig lite extra för att nå toppen eller kamma hem potten i insatsskjutningen. Du behöver inget mer än bössan, ammunition och hörselskydd. Vid de stationer där stöd är tillåtet tillhandahåller arrangören skjutkäppar.

Det kanske bästa för bredden är att det delas ut fina priser till alla som deltar. Melker Lind från f.d. Varberger brukar hålla låda och sköta utlottningen. Mycket underhållande med den mannens munläder :D Priserna som lottas ur är faktiskt riktigt bra. Har varje år sett knivar för 1000 spänn och annat lottas ut.

På den här jaktstigen finns inget stressmoment såsom en älgbaneserie eller rörliga mål. Jag sköt själv jaktstigen för två år sen med en Blaser K95 (enkelskottare/brytvapen). Det går med andra ord utmärkt att tävla eller träna med drilling och kombi eller vad som helst.

Bifogar den officiella inbjudan. Om någon har några frågor kring hur det fungerar eller behöver skjuts från Göteborg eller Kungsbacka så är det bara att pm:a mig så ska jag försöka hjälpa till.

Kom med och skjut nu! Det är faktiskt skitkul och efter skyttet tar du givetvis en eller två varma korvar till löjligt lågt pris eller en bulle och kaffe, och sen är det dags att underhållas av Melker Lind vid utlottningen av priser ;)

Roger från RCC är också på plats och demonstrerar ljuddämpare. Provskjut gratis och se vad du tycker.

Väl mött!

4_82013reklam.pdf

Publicerat

Jag kommer både stå där i wildmarks monter o även skjuta så kom gärna o snacka lite skit! :)

Publicerat

Givet såklart, frågan är vem man får med sig iår :tounge:

Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2

Publicerat

Sign me up!

• 4 weeks later...
Publicerat
  • Författare

På söndag smäller det! :thumbsup:

Publicerat

På söndag smäller det! :thumbsup:

Jajjamensan!

Ska bli spännande och se vad man prestera iår, målet är 100 poäng iallafall, vilket jag tyvärr brukar ha problem att nå upp till :rolleyes:

Publicerat
  • Författare

Ska bli spännande och se vad man prestera iår, målet är 100 poäng iallafall, vilket jag tyvärr brukar ha problem att nå upp till :rolleyes:

Om du skärper dig lite borde 120 vara fullt görbart ;)

Ungefär så här brukar en station se ut:

Skotts%C3%A4kra-damer-vid-Kalven.jpg

Publicerat

Ska försöka göra mitt yttersta i år så får vi se hur lång det räcker :sleep:

Publicerat

fetekrock för mig.

Då skall vi bygga torn och röja pass med jaktlaget!

Publicerat
  • Författare

fetekrock för mig.

Då skall vi bygga torn och röja pass med jaktlaget!

Torde sortera under giltigt förfall ;)
Publicerat
  • Författare

Imorgon smäller det! :woot:

• 4 weeks later...
Publicerat

Någon som har en resultatlista så man kan se ungefär vart man hamna?

Publicerat
  • Författare

Den borde hamna på Jägareförbundets Hallands/Varbergssida. De har dock bytt utseende på sidorna centralt och jag är skeptisk till att Hans-Peter är nåt ess på det där. Det brukar också dröja i vanliga fall så...

• 1 month later...
Publicerat
  • Författare

Här är resultatlistan. Arrangören har sorterat bort alla som har under 100 poäng. Tydligen får man inte jaga om man skjuter så illa :tongue:

Obbhult_kuljaktstig_2013.pdf