Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hjälp mig välja!

Featured Replies

Publicerat

Är dags att införskaffa ett sikte till min 9,3x62. Använder mig idag av en r8 med en .308w toppat med en swarre z4 3-12x50. Har nu köpt en 9,3-pipa för drevjakt, åteljakt och när jag går med hund och ska nu välja vilket sikte jag ska ha till. Har varit inne på en 1,5-6x42 men då jag använder blasers snabbfästen så kommer kikaren ändå inte speciellt långt ner mot pipan varför jag egentligen skulle kunna ta en till 50-glugg. Eventuellt skulle jag kunna köpa en z6 3-18 eller liknande och ha den på 308an och ta 3-12 på 9,3 men visst det är inte optimalt för snabba drevjaktsskott. För just hundjakten duger öppna rm ganska bra. 1,7-10x42 är ju också ett alternativ...

Vad tycker ni?

Publicerat

Är dags att införskaffa ett sikte till min 9,3x62. Använder mig idag av en r8 med en .308w toppat med en swarre z4 3-12x50. Har nu köpt en 9,3-pipa för drevjakt, åteljakt och när jag går med hund och ska nu välja vilket sikte jag ska ha till. Har varit inne på en 1,5-6x42 men då jag använder blasers snabbfästen så kommer kikaren ändå inte speciellt långt ner mot pipan varför jag egentligen skulle kunna ta en till 50-glugg. Eventuellt skulle jag kunna köpa en z6 3-18 eller liknande och ha den på 308an och ta 3-12 på 9,3 men visst det är inte optimalt för snabba drevjaktsskott. För just hundjakten duger öppna rm ganska bra. 1,7-10x42 är ju också ett alternativ...

Vad tycker ni?

Köp ett 1,5-6x42 och lämna sedan in bössan till en smed och låt honom svarva ner ringarna, det är snabbt gjort för en kompetent smed!

Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2

Publicerat

nej köp en 1-6x24 eller 1-5x24 helia eller swarre, sen låt smeden jobba!

Publicerat
  • Författare

Just x24 känns lite väl litet för åteln just. Att svarva ner ringarna hade jag inte tänkt på, vad tror ni en smed tar för det jobbet?

Publicerat

Bommade ÅTELJAKT...

blir det mycket åtel så kanske du till omed ska satsa på ett helia 2,2-12x56, det har jag beställt ett!

Om du nu skjuter bra med öppna om det är snabba skott!

Vet inte vad en smed tar för jobbet!

Publicerat

Att svarva ner ringarna hade jag inte tänkt på, vad tror ni en smed tar för det jobbet?

Mellan en 500-ing och 1000-lappen, låter vettigt och det är nog ungefär vad du kan räkna med.

Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2

Publicerat
  • Författare

Lutar åt ett helia csx 1,5-6x42 nu, bra priser på dem. Vad tror ni om det? Tyvärr 4-dot men man kan inte få allt...

Publicerat

Med de priser man hittar dem för idag...som du säger...MKT prisvärda B)

Skickat från min XOOM 2 ME via Tapatalk 2

Publicerat

Köp låga MAK ringar så behöver du inte låta smeden svarva någonting, sen är dom lite billigare än blaser oxå

Obs dom är nog bara kompatibla med den "gamla" blaser basen

Publicerat
  • Författare

Ok ska kolla på det! Fick med ett extra montage när jag köpte bössan, oklart om nya eller gamla baser.