Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vart ska vovven bo när man är ute och far?

Featured Replies

Publicerat

Jag har tagit semester i två dagar från allt vad eftersök och hundar heter. Men tydligen kan jag inte slappna av helt. Familjen bor på ett hotell nu dessa två dagar, men om man är ute med vovven på tur, kanske till en jakt. Hur gör ni då med våra goda vänner? Kan ju va bra å ha lite koll på sånt om man skulle in ringd för nått uppdrag utom läns.

Publicerat

Brukar bli ge och ta i vän-kretsen. Ibland har jag mina vänners hund/ar här då dom är bortrest och visevers....

Annars kan ju hundpensionat vara ett klokt sätt. 

Publicerat

En hundgårdspool kanske skulle kunna vara ett bra komplement till hundpoolstråden?

Potentiella ställen med en plats över natten om det krisar på lite olika håll i landet?

/Markus

Publicerat

Många hotell tillåter hundar, gäller bara och vara övertydlig med det när man bokar......

Publicerat

:smile: För det mesta är hunden med när vi bor på hotell eller andra boenden. När vi inte kan ha hunden med så får den bo på hundpensionat, vilket sker i morgon. :smile:

Publicerat
  • Författare

De vore ju kanon å få både hund passning och gräsmattan klippt:) men de finns alltså hotell som tar imot hundar.

Publicerat

Ja visst gör det, bara att ange att man har hund med när man bokar.

Många ställen har speciella hundrum.

Tyvärr kan det innebära på en del ställen att man får bo i ett rökrum...

Publicerat

Ni som lämnar på hundpensionat, skulle det vara en fördel om det var ett pensionat med hundgårdar? 

Istället för de sedvanliga "burarna" inne.

Publicerat

Ni som lämnar på hundpensionat, skulle det vara en fördel om det var ett pensionat med hundgårdar? 

Istället för de sedvanliga "burarna" inne.

Jaha finns det såna också, de ställen jag vet om och nyttjat själv har modell hundgård och så vill jag ha det.

Publicerat

Jaha finns det såna också, de ställen jag vet om och nyttjat själv har modell hundgård och så vill jag ha det.

Här i stan har de flesta modellen med boxar inne. Finns rastgårdar ute men dit måste hundarna bli utsläppta, så det känns ju sådär om hunden är van vid att kunna gå ut och in själv.

Publicerat

Hotell fungerar bra. Det gäller bara att tala om att man behöver ett hundrum vid bokningen. Annars så är det bra med vuxna döttrar som får betala tillbaka alla gånger som man fått passa på dem :biggrin: . När det gäller hundpensionat så är jag tveksam.... Vissa hundar kan få problem medan andra stormtrivs. Problemet är att det inte alltid går förutse hur en jycke fungerar.

Publicerat

Som flera skrivit så brukar det inte vara några problem med hund på hotell bara man är tydlig med detta vid bokningen. Brukar dock bli ett rökrum.

Publicerat

De jag har använt har hundgård + rum inne. Hunden tar sig till hundgården via en lucka.

Publicerat

Jag släpper ut och tar in dotterns hästar så ofta att hon inte kan med och säga nej när jag behöver hundvakt detta gäller vid utlandsresor annars är dom alltid med både i båten och på ev hotell.

Publicerat

De jag har använt har hundgård + rum inne. Hunden tar sig till hundgården via en lucka.

Samma här. Under förutsättning att hundarna trivs i pensionat-miljön känns det som ett bra alternativ.

Kan ju vara en ide att planera in en kortare vistelse första gången, utifall hunden inte trivs.