Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kikarträff (eller vad man ska kalla det)

Featured Replies

Publicerat

Vore det inte skoj att sno ihop en forumträff där man tar med sig sina kikarsikten, eller hela vapnet för den delen för att låta andra få möjligheten att stifta bekantskap med olika modeller (och även forumister!)? Tanken springer ur ett rent egoistiskt behov av att få glutta i lite olika önskade tuber. Häromkring där jag bor finns väldigt lite utbud av handlare med bredare sortiment, plus att det vore bättre att kunna titta en längre tid och därmed också olika ljusförhållanden.

Är det nåt ni skulle kunna tänka er? Naturligtvis finns geografiska hinder men inget säger ju att man inte kan ha flera träffar beroende på var man befinner sig i landet. Man skulle kunna tänka sig att kombinera med nåt annat intressant ämne, men jag tror att bara man träffas så löser sig resten ändå.

Har inte hunnit tänka så långt vad gäller det praktiska, men fyll gärna på så kanske det så småningom växer fram nåt!

Publicerat

Man får nog ta det på en redan befintlig träff typ tävling eller mässa. Tror att det blir mycket korta resor folk är beredda att göra annars.

Publicerat
  • Författare

Jo du har förmodligen rätt.

Tänkte mer på att vid en tävling så har folk fullt upp med annat, likaså en mässa tar ju upp mycket tid också.

Visst är det så att man inte gärna sätter sig i bilen och kör 30 mil enkel resa för nåt dylikt, men själv skulle jag kunna köra iaf hälften för möjligheten att träffas och ha trevligt, och att i lugn och ro kunna glo och fråga runt ett dignande utbud av sikten.

Publicerat

Jag bor ju i Sundsvall så jag själv kommer inte långt med 15 mil. Men har kört 140 mil tor för att tävla.

Publicerat
  • Författare

Man kommer inte så jävla långt härifrån Bollnäs heller. Är nog så att landet är för glest befolkat av jägare för att min idé ska vara realistisk.

Publicerat

jag är på. (Umeå), kom på att det är stor mässa om några veckor här (Nolia).