Publicerat Juli 10, 201312 yr Jag har haft hemma en enkel samsung tab ", ett par veckor nu, och är helt begaistrad.... jag kan lägga in faktureringsunderlaget direkt på 2 min per dag, jag lägger in timmar varje dag till olika kunder. med lapptoppen tog det 2min innan den startade så det blir i ipad utan samsung eller sony. jag har en samsung xperiaz som jag bonden/jägare är nöjd med vattentålig(till en del) experians tab är ju lika tät. samsungs kan jag bättre. sen finns det en samsung som har windows system som gör att när jag kommer hem så kopierar min pc det som jag fört in under dagen via nätverket. med android måste jag stoppa i laddsladden och föra över detta ,,,10 sec. sen tillkommer frågan om wifi eller 3g/4g. jag testade samsungens tab idag och det var helt ok med telefonens wifi/internet men blir det mycket snabbare att ha 3g direkt i tabben? 3g kostar mig inget mer än själva tabbens ökade inköpspris på 1000kr, på tre år så är det 30kr i månaden så minsta fördel med 3g så blir det en sån! Vad tycker ni, vilka är bäst vattentålig eller samsung tabb3?
Publicerat Juli 12, 201312 yr Vilket märke du ska välja beror mest på smak och tycke. När det handlar om 3G/4G så skulle absolut valt det om du vet att du kommer använda plattan utanför husets väggar. Jag har en Nexus 7 utan 3G. Mitt användningsområde var hemma så jag valde utan 3G. Nu i efterhand ångrar jag det när man ska hemifrån och måste ta med sig bärbar dator och 3G-sticka. Hade varit enklare och ta med sig plattan i jackfickan och fara.
Publicerat Juli 12, 201312 yr Jag har inte provat Sonys platta men Samsungplattorna, både Note och Tab har jag använt och jag är inte imponerad av deras prestanda (laggar mycket) och skärmar.
Publicerat Juli 12, 201312 yr Författare Det blev en sony experia z utan 4g men med en trådlös puck som har tre g. tänkte att då går det ju kan ju barnen surfa från pucken båda två, en från denna och en från tab 2!
Publicerat Juli 13, 201312 yr Författare Och wifin la av efter 6 timmar........, byter in den på måndag till en samsung tab 2!
Publicerat Juli 13, 201312 yr Det går ju alltid att dela ut telefonens internet till plattan om man inte vill lägga tusen spänn extra
Publicerat Juli 13, 201312 yr Författare Jag har en 4g puck som klarar ca 8 tim + backuppbatteri på ca 30 tim så den delen funkar OM wifin inte lägger av! Men internet hastigheten var nog bara det dubbla på pucken mot telefonens wifi/bluetoth!