Publicerat Juli 12, 201312 yr Han har alltid ätit bra, aldrig missat ett mål och helt plötsligt slutat äta. Har dock noterat att han äter och kräks en del gräs nu så det kanske kan vara att han har nåt skit i magen eller ätit nå olämpligt. Vad göra? Några mottages med öppna armar!
Publicerat Juli 12, 201312 yr Jag skulle definitivt ringa vet, låter som om det skulle kunna sitta nått ivägen. Dricker hunden normalt?
Publicerat Juli 12, 201312 yr Dricker de som vanligt och inte uppför sig konstigt för övrigt så har vi svultit våra en eller två dagar, ännu så länge har det funkat vid magåkommor. Sedan är det ris som gäller vid start igen. Som sagt om de visar sitt vanliga jag för övrigt.
Publicerat Juli 12, 201312 yr Gräsätning kan tyda på tonsillit! Kolla svalget på jycken så ser du direkt om tonsillerna är elakt röda och irriterande, då är det inte konstigt alls om vovven inte vill äta, det gör ont helt enkelt. Vid normalt allmäntillstånd och en hund som dricker och sköter magen normalt så brukar det sällan vara nå'n ko på isen!
Publicerat Juli 12, 201312 yr Författare Dricker de som vanligt och inte uppför sig konstigt för övrigt så har vi svultit våra en eller två dagar, ännu så länge har det funkat vid magåkommor. Sedan är det ris som gäller vid start igen. Som sagt om de visar sitt vanliga jag för övrigt. Jo han dricker och kanske är lite slöare men inte nå större allmännpåverkan. tror jag väntar tills i morgon och ser om det blir nån förändring. såga att han va dålig i magen i morse också.
Publicerat Juli 12, 201312 yr Är det mille som är krasslig? Jag brukar göra som strävhår beskrev ovan. Det har funkat hittills. Har dom inte feber eller är hängiga samt dricker så brukar jag vänta ett par dagar innan vet.
Publicerat Juli 12, 201312 yr Hur länge har han vägrat? Kan ju vara lite skillnad om det är en kväll eller en vecka... ;-) -- Mats
Publicerat Juli 12, 201312 yr Författare Jo det stämmer Almen det är Mille. Ca 2 dagar har han inte velat äta, men han har varit bättre idag och fick tillbaka matlusten nu på kvällen. Anledningen till oron är ju mestadels att han är inte den som någon gång har nekat mat, trots risig i kistan. Men han måste fått något skit för nu är han tillbaka. Han har iaf druckit vatten så det har ju gått bra. Håller lite koll de närmaste dagarna och ser så det inte kommer tillbaa då blir det nog att fara in till vet.
Publicerat Juli 13, 201312 yr En löptik i närområdet kan ju få en hane till att matvägra för han står bara vid dörren och vill ut o gänga sig.
Publicerat Juli 13, 201312 yr Min erfarenhet under varma årstiden är att aptiten avtar en aning. Och hundarna blir risiga i magen( gäller även undertecknad ) Jag har alltid gett A-fil till hundarna vid sådana tillfällen och även till mig själv. Det rättar till magen med de rätta bakterierna
Publicerat Juli 13, 201312 yr Författare Han måste fått något skit med magen tro jag för nu är han då helt ok. Skönt iaf!