Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Komplement till Astro!?

Featured Replies

Publicerat

Jag har hittat en gps-tracker som kanske skulle funka som "extra pejl" som komplement till astron istället för deras gps sökare.

Mic osv så det går att ringa och lyssna. Dock betydligt billigare än Garmins egna! Synbara nakdelar är standby tiden som på något ställe anges till 48 timmar och något annat 96 timmar. Ej IP-klassad så det gäller väl att ha den i en vattentät väska... Men för 260:- är det nog inte så illa.

http://www.ebay.com/itm/GPS-GPRS-GSM-TK102B-SMS-Car-Auto-Pet-Tracker-EU-Plug-Support-Memory-Card-MA040E-/161059502169?pt=US_Tracking_Devices&hash=item257fe4f859

Publicerat

Blir lite frågande kring detta. Vad menar de med "standby"? Det är ju visserligen 80 timmar, och inte 48 vad jag kunde läsa ut men ändå.

Sedan står inget om andra tider som inte är "standby". När hunden har den, aktiveras den av rörelse eller likandne eller sätter man på den för hand?

Kanske något sådant som är "standby"?

Men tja, pris på dryga 260 kronor, har du otur så är det lite moms, frakt mm. Så säg en femhundring i snabbt överslag om man räknar lite högt.

Inte dyrt för att testa :)

Publicerat
  • Författare

Finns fler på e-bay som säljer exakt lika. Men där varierar den uppgivna standby tiden mellan 48-96 timmar.... Antar det är tiden som du inte ringer eller begär position från den. Om jag minns rätt så var den här i Tyskland(om inte annat så finns den även i tyskland) då blir det inga tillägg. Även med en 50lapp i momspåslag. Är den bra mycket billigare än Garmins egna ;-)

Publicerat
  • Författare

Finns fler på e-bay som säljer exakt lika. Men där varierar den uppgivna standby tiden mellan 48-96 timmar.... Antar det är tiden som du inte ringer eller begär position från den. Om jag minns rätt så var den här i Tyskland(om inte annat så finns den även i tyskland) då blir det inga tillägg. Även med en 50lapp i momspåslag. Är den bra mycket billigare än Garmins egna ;-)

Publicerat

Har provat en sån, man får vad man betalar. Funkade fint från början, men sen gick den inte stänga av utan att plocka ur batteriet. Sen visste man aldrig om den var laddad lr inte. Var ju fint att lägga in koordinaterna i Google maps och uppringning.

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2

Publicerat

Litet knep, sätt total value till $20 och du slipper allt vad tull och moms heter ;)

Publicerat
  • Författare

Litet knep, sätt total value till $20 och du slipper allt vad tull och moms heter ;)

Ett annat knep är att få avsändaren att skriva "sampel" på försändelsen.(Funkar på brev....)

Publicerat

De drar ändå tull och moms på skiten om det står sample :(

Publicerat
  • Författare

De drar ändå tull och moms på skiten om det står sample :(

Nope, beställde nyligen draglängsmoduler till min båge. Ingen tull, sen missade jag att modulerna krävde en skruv mer än modulerna jag hade på bågen. Vilket resulterade i att jag drog sönder dom redan vid provdrag, innan jag upptäckte att dom var tvugna att fästas med en skruv mer. Nya moduler men inte heller denna gång någon tull. Men som sagt, det gick som brev och var märkt SAMPEL. Inga stora pengar, kring 500ingen bara med frakt/gång....

Publicerat

Vad skrev du för värde då på paketet?

Publicerat
  • Författare

Stod inget värde.....

Publicerat

Skriver du sample och har värde på 25-30USD åker du ändå på tull. De skiter oftast i vad det är utan går mest på värdet

Publicerat
  • Författare

Skriver du sample och har värde på 25-30USD åker du ändå på tull. De skiter oftast i vad det är utan går mest på värdet

Tull blir det bara på försändelser över 1300:- i värde inkl fraktkostnad. %sats varierande på varutyp! Moms ska det vara på allt som kommer in utanför EU.

Dock slipper du moms om det är en vara du har skickat bort på tex rep och får igen den, dock ska du först fyllt i ett utförsel intyg.

Sen kan du slippa moms på varor som har ett lågt pris och som sänds som gåva. Tydligen så godtog tullen mina 2 olika brevförsändelser som gåvor när det stod SAMPEL på försändelsen. Vilket iof var delvis helt sant också. Då första försändelsen även innehöll en gratis instruktionsbok om min båge. Den andra försändelsen så skickade dom med lite bult osv helt gratis förutom modulerna.(Publikationer osv får föras in momsfritt om värdet inte överstiger 300kr)

Kanske jag hade tur..... Men å andra sidan var det inga "värden" heller.

Jag gissar att trackern för 250 pix går igenom tull utan moms och tullavgift oavsett om den skulle skickas med brev från rex Kina.... Beställer du den från tyskland så är du home free oavsett.