Publicerat Juli 19, 201312 yr Efter en diskussion med en jägare här borta i staterna om att jaga björn så har jag en fråga till er därhemma. Vad tror ni om att locka björnhannar genom att härma ungarnas kontaktläten? Personen jag talade med här rekomenderade det för jägare med kraftig beväpning och bra psyke. Att göra det med båge skulle ínte vara rekomenderat då hannen kommer sättande för att avliva ungen innan morsan hinner fram för att skydda den. Vad tror ni? Snack eller verklighet? Någon som provat? // Henrik
Publicerat Juli 19, 201312 yr Efter en diskussion med en jägare här borta i staterna om att jaga björn så har jag en fråga till er därhemma. Vad tror ni om att locka björnhannar genom att härma ungarnas kontaktläten? Personen jag talade med här rekomenderade det för jägare med kraftig beväpning och bra psyke. Att göra det med båge skulle ínte vara rekomenderat då hannen kommer sättande för att avliva ungen innan morsan hinner fram för att skydda den. Vad tror ni? Snack eller verklighet? Någon som provat? // Henrik Tjena! Hur gick det med extraktet som du skulle smuggla hem o prova?
Publicerat Juli 19, 201312 yr Har hört att det går att locka både björn och varg med lockpipa för räv, bara att härma ångestlätet på klövdjur.
Publicerat Juli 19, 201312 yr Författare Jonsson, Tja, jag söker ju något nytt så det säger väl det mesta om resultatet... Edsvalla, Är många som provat med blandat resultat. Framförallt är det mindre björnar (och mest Svartbjörn) som man lurar med det lätet. Så det är ingen som provat björnungens kontaktläte?
Publicerat Juli 20, 201312 yr Skulle aldrig våga nåt sånt att få en Björnhona tätt inpå är inget drömcenario
Publicerat Juli 20, 201312 yr Författare Enligt uppgift var det dock hannen som kom sättande. Honan känner igen sina egna barn och är inte så intresserad av andras. Frågan är hur sant detta är...
Publicerat Juli 21, 201312 yr Inte hört om faktiskt, låter spännande Däremot hört om lockläte på älg under våren har lockat björnar Mvh // Johannes