Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Lustig annons på blocket

Featured Replies

Publicerat

Reagerade lite på en annons på blocket

http://www.blocket.se/vi/45968013.htm

Hur kan en kikare vinna toppjakten?

Fick kikaren då åka på en toppjakt eller?

Vilka mer var med och tävlade tro.

Någon som vet nått om detta företag. Jaktkit?

Är det seriöst annars?

Publicerat

"Detta är kikaren som lyckades urskilja svåra orrar där till och med Swarovski EL SWAROVISION gick bet under Jaktkits toppfågeljakt 2012/2013."

Dra den om rödluvan också :P

Publicerat
  • Författare

Lite partisk test kanske.

Under jaktkits toppfågeljakt.

Hittade nu att samma ställe säljer knivar som är kopior an F1 från fällkniven.

Heter dock nått så seriöst som knv1

Publicerat

jaktskit som är igång med sin svada som skulle göra forna tiders snake oil försäljare gröna av avund

personligen så avskyr jag när det försöker säljas saker på det sättet, frågan är hur många som är dumma nog att gå på eländet ?

Publicerat

Men ser ni inte det är ju HD linser , det är nog det som gör dom skarpare än swarren ;) och bara dom bokstäverna är ju värda minst 1500kr ;)

Publicerat
  • Författare

Googlade lite på jaktkit.com, man får upp lite roliga trådar på Robsoft.

Publicerat

Han kör ett långt försvarstal på flashback.

/

Herbert

Publicerat
  • Författare

Där med?

Ja jisses.

Publicerat

Humor finns det verkligen folk som sväljer detta :/

Publicerat

Han finns ju på denna sida också, brukar kommentera optik bland annat.

Publicerat
  • Författare

Ok

Optik kanske är hans styrka

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Publicerat

Eller inte...

Publicerat

OkOptik kanske är hans styrkaSent from my iPhone using Tapatalk 2

Är ni helt säkra på att han postar här? Det jag såg av honom på RS var utslag av en otroligt otrevlig person som absolut inte klarade att ifrågasättas eller utmanas, därtill var en del påståenden om hans varor sådana att de inte kunde vara sanningsenliga. Christian

Publicerat

Är ni helt säkra på att han postar här? Det jag såg av honom på RS var utslag av en otroligt otrevlig person som absolut inte klarade att ifrågasättas eller utmanas, därtill var en del påståenden om hans varor sådana att de inte kunde vara sanningsenliga. Christian

Finns en användare, med samma avatar och namn. Dock endast ett fåtal inlägg så han kanske har "glömt" denna sidan.

Publicerat

hm, DET skulle förklara testresultaten, kom ihåg att sätta in namnet jaktkit i varje inlägg, så google hittar det lätt och smidigt

i och för sig, den allternativa stavningen jaktskit kan ju nämnas samtidigt med

Publicerat

Ett rätt intressant uttalande på Flashback på kritiken....

"Hej!

Det är jag som är Magnus Collin, ägare till jaktkit.com och även den som har skrivit under avataren ”Svartfot” på robsoft (med anspelning på svartfotsindianerna som var pionjärer inom flera områden)

Mitt arbete med jaktkit.com har varit helhjärtat och mycket tid och kraft har lagts på att våra jaktprodukter ska hålla en mycket hög kvalitet samt att våra kunder alltid ska vara nöjda. 

Därför tog jag kritiken på robsoft väldigt personligt när de som skrev inläggen inte testat våra produkter, inte varit kunder hos oss eller ens sett våra produkter i verkligheten.

Flera av mina inlägg skrevs tyvärr i affekt och borde ha skrivits på ett annat sätt eller inte alls. Jag är en passionerad jägare men har ingen media-/PR träning och agerad därefter.

Angående mina andra verksamheter:

Jag har alltid haft idéer och visioner, men även handlingskraft att förverkliga flera av dessa. Achievum Cables är ett av dessa projekt. Man kan tycka vad man vill om Hi-Fi branschen, men den intresserade läsaren kan själv verifiera att våra produkter även inom detta område fick toppbetyg av branschfolk (http://www.achievum.eu/cable-reviews.html) samt att vår tekniska artikel ”Why bi-wiring has no benefits” fortfarande anses vara en av de mest välunderbyggda och citerade på området. Det är synd om handlingskraft ska utgör grund för att bedömas som oseriös.

Angående jaktkit.com:

Troligen syns inte jaktkit.com på ”Alla bolag” etc eftersom det drivs som en Svensk enskild firma med tillhörande F-skatt och moms med mig som ansvarig.
Eftersom lagerhållning så väl som försäljning sker i Sverige så är det inte bara praktiskt utan även obligatoriskt att vara momsregistrerad i Sverige även om jag själv sedan flera år av familjeskäl bor i Belgien. Jag är självklart ofta i Sverige för så väl jakt som arbete även om den dagliga orderhanteringen sköts av andra.

Angående jaktkniv Knv1:

För vissa ändamål är VG-10 definitivt ett utmärkt stål. 
Det stål vi använder är dock valt därför att vi tror att det är bättre i de flesta jaktsammanhang. De som väljer vårt stål gör det för att:

• Det aldrig delaminerar oberoende av belastning (hela jaktkniv Knv1 är gjord i ett homogent stycke, och inte av laminatstål)
  • I teorin håller VG-10 eggen bättre, men i våra tester har de praktiska skillnaderna varit försumbara. Samtidigt är vårt stål lättare att återskärpa med enkla medel vilket många av våra kunder tycker är en stor fördel. Vårt stål är dessutom väldigt resistent mot chipping/micro chipping (dvs att små fragment av eggen bryts av) vilket tyvärr inte är allt för ovanligt med VG-10 om man härdat stålet lite hårt och sedan skär eller bänder i ben och horn som det ofta blir vid jakt.

När det gäller kopia eller ej, så påstår jag absolut inte att vår kniv kommer att vinna några priser i originalitet och nyskapande.

Dock tror jag att man underskattar våra branschkollegor och konkurrenter. De är otroligt skickliga affärsmän så om de ansett att deras egen kniv hade originalitet och verkshöjd så är jag helt övertygad om att de skyddat den så som de har all laglig rätt att göra.

Den som tittar runt lite och läser på forum kommer i stället se att det fanns många utländska knivar som är mycket snarlika/närmast identiska långt innan liknande knivar ”uppfanns” i Sverige. 

För den som funderar på om vår kinatillverkad jaktkniv kan vara lika bra eller bättre än en kniv tillverkad i Japan (det handlar ju i båda fallen om utländsk tillverkning) så kan det vara intressant att veta att det som i dag kallas ”japanskt svärdssmide” i allt väsentligt bygger på kinesiska tekniker utvecklade många hundra år tidigare.

Inom ramen för vårt "100% nöjd kund garanti" erbjuder vi till och med att betala returfrakten, om någon kund inte skulle vara 100% nöjd med någon av våra produkter. Vad jag vet har ingen annan så generösa garantier i vår bransch, så vi står för de utfästelser vi gör. 

Den som har frågor eller synpunkter får gärna kontakta mig på magnus.collin@jaktkit.com eller +46 (0)739 010 962

Vänlig hälsning,

Magnus Collin
Grundare jaktkit.com"

Publicerat

? Om den där tjommen är skriven i Belgien, bosatt där har jag svårt att se hur han skall kunna driva enskild firma i Sverige, det är ett eller två hundben eller värre begravda här. /Christian

Publicerat

Jupp, finns bara en Magnus Collin som motsvarar de där givna förutsättningarna, han har enbart en registrerad firma på sig och den är inaktiv och sysslar inte med jakt. 

Hemsidan saknar helt uppgift om bolagsnr, att bolaget momsar osv, det är sällan ett bra tecken, notera även frånvaron av innehav av Giro nr. 

Adressen där man anger att lagret finns  av någon anledning är jag inte helt klar över att det är en butikslokal. 

Jag bryr mig inte tillräckligt för att gräva djupare men detta är knappast en trevlig typ eller en seriös firma. /Christian 

Publicerat

Herrejävlar. Vem anmäler man sånt till?

Publicerat

? Skatteverket men de lär inte bry sig, av outgrundliga anledningar vet jag att det är vid cirka 250 000 SEK undandragen moms+skatt som verket börjar intressera sig för företag, givet är att mindre belopp ibland kan stimulera deras intresse men tämligen sällan.

Det finns kanske en anledning att svara på FB till denna person och fråga om hans firma? /CHristian

Publicerat

Då herr Collin, utifrån det agerande någon som utger sig för --- av sällan skådad art skulle det väl bara vara roligt att anmäla honom?

JaktSkit.com är uppenbarligen inte en seriös firma och Collin är --- , att bli av med en sådan gör inte jaktsverige nåt ont...

-- Mats

Publicerat
Adressen där man anger att lagret finns  av någon anledning är jag inte helt klar över att det är en butikslokal. 

VA? Menar du att det där inte är en butikslokal? :ohmy:  Direktörn själv eller någon "kumpan" sitter ju på farstutrappan och snackar business :wink:

• 4 weeks later...
Publicerat

Då herr Collin, utifrån det agerande någon som utger sig för --- av sällan skådad art skulle det väl bara vara roligt att anmäla honom? JaktSkit.com är uppenbarligen inte en seriös firma och Collin är --- , att bli av med en sådan gör inte jaktsverige nåt ont...   -- Mats

Nån raderator som har lust att kommentera varför det där var tvunget att klippas bort, och varför ni inte kände nåt behov av att meddela mig?

-- Mats