Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hektiskt nu...

Featured Replies

Publicerat

Nu blir det hektiskt (positiv bemärkelse)....tippjakt imorrn...bockjakt söndag kväll...bockjakt eller rävjakt några kvällar i veckan som kommer...åt helgen är det ju sjöfågelpremiär, så då blir det ankjakt hela helgen...Fredag den 1:a september åker jag till Gällevare direkt efter jobbet för att jaga skogsfågel med trädskällare hela helgen ;D...hem söndagkväll, packa ur bilen...packa upp grejjerna, sen packa ner dom igen för på måndag är det uppstigning 04:00 och Älgjakten är ett faktum ;D...älgjakt hela veckan...sen ska nån gräsand falla ur skyn helgen efter älgjaktsveckan...phuu...stressigt ::) ;D ;D ;)

ni då?? vad, när och hur ska ni jaga?

Publicerat

Nu på söndag 20,e blir det en smygpremiär efter Torneälvens änder.

Sedan på fredag 25,e blir det att valla runt hemma ankorna under morgontimmarna för att sedan sätta sig i bilen och dra upp mot fjällskogarna på jakt efter tjäder och ripa.

Efter det kommer helgerna och all den lediga tid jag har handla om skogsfågel och änder/gåsjakt.

Jo en veckas älg/björnjakt ska också klämmas in emellan fågeljakterna, samt en veckas gås och rådjursjakt nere hos Mats och Dr.Tore ;D

Publicerat
Nu blir det hektiskt (positiv bemärkelse)....tippjakt imorrn...bockjakt söndag kväll...bockjakt eller rävjakt några kvällar i veckan som kommer...åt helgen är det ju sjöfågelpremiär, så då blir det ankjakt hela helgen...Fredag den 1:a september åker jag till Gällevare direkt efter jobbet för att jaga skogsfågel med trädskällare hela helgen ;D...hem söndagkväll, packa ur bilen...packa upp grejjerna, sen packa ner dom igen för på måndag är det uppstigning 04:00 och Älgjakten är ett faktum ;D...älgjakt hela veckan...sen ska nån gräsand falla ur skyn helgen efter älgjaktsveckan...phuu...stressigt ::) ;D ;D ;)

antar att tippjaten utövas på bredviksberget? själv så blir det inte så mkt jakt för min del förrän september jakten på älg (kör igång 9 sept) däremot en hel del skjuta på älgbanan fram till dess.

Kör ni ingen björnjakt i Hortlax??

Publicerat
  • Författare
antar att tippjaten utövas på bredviksberget? själv så blir det inte så mkt jakt för min del förrän september jakten på älg (kör igång 9 sept) däremot en hel del skjuta på älgbanan fram till dess.

Kör ni ingen björnjakt i Hortlax??

Bredviksberget stämmer bra, men tippjakt å tippjakt ::)...vi får inte vara på själva tippen :'(...men utanför staketet/tippens område får vi vara...går lika bra faktiskt, fågel finns så det räcker och blir över :D

jupp, vi jagar björn samtidigt som vi jagar älg...kommer en nalle i passet smäller det ;D...ni då? jagar ni också samtidigt som älgjakten?

Publicerat

Varför jaga då man kan läsa juridik  :'( fan, ja måste nog köpa mig en studsare så man kan utöka med lite mer jakt. Någonting som funkar till allt från bäver och toppfågel till älg å björn om det skulle bli aktuellt med sån jakt.. hmmmm tror banne mig de bli en tikka i 6,5x55 jajaja lite klent till älg å björn men de funkar åsså e ja en mästerskytt så de sååååå

alternativet blir 30-06 men till toppfågel njaaaa ajajajaj

Publicerat
Bredviksberget stämmer bra, men tippjakt å tippjakt ::)...vi får inte vara på själva tippen :'(...men utanför staketet/tippens område får vi vara...går lika bra faktiskt, fågel finns så det räcker och blir över :D

jupp, vi jagar björn samtidigt som vi jagar älg...kommer en nalle i passet smäller det ;D...ni då? jagar ni också samtidigt som älgjakten?

Jepp vi kör björn samtidigt som älg har ju lite större tilldelning än er som tillhör kusten  :) men i höst så kommer det ev. att bli lite björnjakt i slutet på augusti också

Publicerat
Varför jaga då man kan läsa juridik  :'( fan, ja måste nog köpa mig en studsare så man kan utöka med lite mer jakt. Någonting som funkar till allt från bäver och toppfågel till älg å björn om det skulle bli aktuellt med sån jakt.. hmmmm tror banne mig de bli en tikka i 6,5x55 jajaja lite klent till älg å björn men de funkar åsså e ja en mästerskytt så de sååååå

alternativet blir 30-06 men till toppfågel njaaaa ajajajaj

KLart att du ska utöka vapengarderoben dptrapper. Men tänk igenom valet av kaliber både en o två gånger om du ska rå på nalle

Publicerat

Vet inte riktigt när vi ska ge os iväg, är smått ireterad att svågern har planerat in att gifta sig den 26 aug. Det är mycket dåligt planerat >:(, så det blir förhoppningsvis dagarna efter bröllopet eller så måsta man vänta till september.

Då blir det sgogsfågeljakt med trädskällare  ;D

Publicerat
Vet inte riktigt när vi ska ge os iväg, är smått ireterad att svågern har planerat in att gifta sig den 26 aug. Det är mycket dåligt planerat >:(, så det blir förhoppningsvis dagarna efter bröllopet eller så måsta man vänta till september.

Då blir det sgogsfågeljakt med trädskällare  ;D

Ha ha misstänker att han inte är så intresserad av jakt - eller så var det bara lite taskig planering?

Publicerat
Ha ha misstänker att han inte är så intresserad av jakt - eller så var det bara lite taskig planering?

Han är inte sådär jätte intreserad av jakt och så kan det vara dålig planering  :(

Publicerat

He he...

Jag antar att du inte har någon flickvän  ;)

Tänk när man var ung, då kunde man jaga och fiska dagarna i ända  ::) ;D

PS Lycka till med allt. Ta bilder och visa oss DS

Publicerat

I helgen tänkte jag försöka mig på kanadagåsarna sedan blir det en vecka jobb och på helgen om det nu blir som det är tänkt så ska jag nog försöka finna en laddning till bössan om jag nu får påken av smeden som han sa  :o sedan tar jag den på älgjakten

Publicerat
  • Författare
He he...

Jag antar att du inte har någon flickvän  ;)

Tänk när man var ung, då kunde man jaga och fiska dagarna i ända  ::) ;D

PS Lycka till med allt. Ta bilder och visa oss DS

Ingen tjej...än så länge iaf ::)...måste försöka få tag i nån nu, börjar kännas lite ensamt, var ju nått år sen sist...ska ta tag i det nästa gång det är fest ;D....men å andra sidan få man jaga hur mycket man vill ;)

Bilder utlåvas iaf på Gällevare resan och älgjakten ;D...jag har gott för å glömma kameran :-[