Publicerat Juli 24, 201312 yr Som rubriken lyder så skall det inför skaffas ny hund-pejl och funderar på vad man skall köpa. Garmin ? Swepoint ? Tracker ? Eller något annat.. Pejlen kommer att användas för rådjursjakt och markerna har bra mobil-täckning.. Så berätta gärna för och nackdelar mellan dessa och andra apparater..
Publicerat Juli 25, 201312 yr Finns rätt mycket skrivet om detta innan i forumet, så söker du så hittar du en hel del. Beror mycket på vilken sorts hund du har, om den drar iväg långt. Men jag använder till rådjursjakt med Drever en Garmin och tycker det räcker till med räckvidden på den 320 jag har. Sen till gris och älg hundarna har jag både Garmin och Swepoint för här är räckvidden på Garmin väl dålig när t.ex. grishunden drar i väg en mil efter en gris! Rent användarmässigt tycker jag Garmin är enklare att hanterar, t.ex. zoomning och se avstånd till hunden.
Publicerat Juli 25, 201312 yr Författare Ok, jo det är till drever den skall användas.. Hur funkar det med kartor till den ? Jag vill ha en riktigt detalj-rik karta då det är mycket diken och djupa bäckar på marken... Jag har läst en del tidigare här på forumet om pejlarna men har inte blivit så mycket klockare utav det.. Funkar Garmin 320 bättre nu ? Dem första som kom var ju inte så bra, kort räckvidd osv....
Publicerat Juli 28, 201312 yr Finns inget att sakna på kartorna för min del, har en 220 med god räckvidd. De 320 jag träffat har då fungerat som tänkt och är snabbare i allt än 220:an.